מימין: אוראל בן חיים, עידן צאובר, לי פוני וארבל מזרחי | צילום: פייסבוק

"עוד לפני שהתפוצץ הסיפור, הן הבריחו כ-50 ק"ג קוקאין מתאילנד והונגריה"

פרטים חדשים מתגלים על פרשת בלדריות הקוקאין מברלין: ע"פ שמעון איפרגן במאקו, במשטרה מעריכים כי כל אחת מהן הבריחה בכל פעם מספר קילוגרמים של סמים ב-3 הזדמנויות שונות


מימין: אוראל בן חיים, עידן צאובר, לי פוני וארבל מזרחי | צילום: פייסבוק
3202

כתב מאקו, שמעון איפרגן, מדווח כי חוקרי יחידה 747 במשטרת מרחב נתב"ג חושדים שארבעת הבלדריות שנתפסו עם 15 ק"ג קוקאין ביצעו עוד שתי הברחות נוספות מבנגקוק שבתאילנד ומברלין שבגרמניה בשווי של כ-50 מיליון שקל.

"בסך הכול החשד שהבלדריות הבריחו מספטמבר ועד ינואר כ-50 ק"ג קוקאין", נכתב בדיווח של אתר מאקו, "החוקרים טוענים כי ארבע החשודות היו חברות טובות שנהגו לבלות ביחד, ועבדו כברמניות ומלצריות בפאבים ומועדונים בתל אביב אך מעבר להברחת הקוקאין הן נהגו להשתמש בסמים בשווי כולל של 100 אלף שקל בשנה". על פי הדיווח של איפרגן באתר מאקו, "הן בילו ביחד במסיבות, טסו לחו"ל לחופשות. היה לנו מידע מוקדם עליהן ועקבנו אחריהן".

על פי אותו דיווח, על פי החשד הבלדריות חזרו לארץ בזוגות בשתי טיסות נפרדות: "הבלדרית הראשונה שנחתה עברה שיקוף והצליחה לצאת מנתב"ג מבלי שנתפסה. מאוחר יותר הבלשים הצליחו לאתר את הקוקאין ולתפוס אותו. שתיים מהבלדריות הודו בתחילה ושתיים אחרות הכחישו. בהמשך החקירה השתיים שהודו הכחישו מעורבות בהברחה. הארבע סירבו לענות לשאלות החוקרים בנוגע לזהותו של האיש שמימן את ההברחה ועומד מאחורי התכנון שלה. החוקרים חושדים שהן חוששות לחשוף את שמות המבריחים".

על פי הכתבה במאקו, "היה לבנות מזל שהן לא נתפסו מבריחות את הקוקאין בזמן ששהו בנגקוק. זה לא יעד שכיח להברחה של בלדרים. אם הן היו נתפסות היו עלולות לשבת בכלא התאילנדי עשרות שנים", ציין גורם במשטרה. החשודות נהגו להשתמש במילת הקוד "סוס" שמשמעותה "קוקאין". בקבוצת הוואטסאפ שפתחו לטובת ההברחה הן השתמשו בעוד מילות קוד נוספות. "מההתכתבויות ביניהן עולה שהיו הברחות נוספות של קוקאין", ציין קצין משטרה במשטרת מרחב נתב"ג. "היו שלוש הברחות, להערכתנו כל אחת מהן הבריחה בכל פעם כ-4 ק"ג קוקאין".

מטרת החוקרים כעת היא לאתר את המממנים והמתכננים של ההברחות.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות