שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף | צילום: אלעד גזמן

שר השיכון שוקל הפסקת בנייה בחיפה עד לפינוי המפעלים המזהמים

במכתבו, התייחס גולדקנופף אל המחקר המקיף שפורסם בסוף השבוע האחרון ב"7 ימים" וב-ynet, במסגרתו התגלו מתכות כבדות ומסוכנות בדמם של תושבי חיפה


שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף | צילום: אלעד גזמן
224

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, בוחן עצירה של בניית פרויקטים חדשים בחיפה עד לפינוי המפעלים המזהמים שפועלים בעיר. כתבת דה מרקר, עדי כהן, דיווחה כי גולדקנופף שוקל הצעה לעצור את הבנייה בחיפה עד לפינוי מפעלי בז"ן. זאת בעקבות מחקר חדש על הסיכונים הבריאותיים לתושבי העיר בגלל זיהום מתעשיות המפרץ. כך עולה ממכתב חריג ששלח השר אמש (ג') לשרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, ולמנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב.

בתי הזיקוק. צילום ארכיון

גולדקנופף התייחס למחקר שהתפרסם בשבוע שעבר, שלפיו בדמם של תושבי חיפה רמות גבוהות של מתכות מסוכנות, בעיקר כרום ועופרת, המעלות את הסיכון לחלות בסרטן. המחקר נערך ביוזמת המדענית הראשית במשרד להגנת הסביבה ובוצע על ידי פרופ' לנה נובק מהמרכז הרפואי סורוקה ואוניברסיטת בן גוריון ופרופ' אילת שנער, מנהלת מרכז שירותי הדם של מד"א.

במכתבו, התייחס גולדקנופף אל המחקר המקיף שפורסם בסוף השבוע האחרון ב"7 ימים" וב-ynet, במסגרתו התגלו מתכות כבדות ומסוכנות בדמם של תושבי חיפה, וטען כי "דיווחים על תחלואה עודפת במחלת הסרטן – כולל בקרב צעירים – בשל זיהום האוויר של מפעלי בזן מתפרסמים כבר מספר שנים ומגובים בנתונים".

על פי העיתונאית עדי כהן ב"דה מרקר", "נתוני התחלואה בחיפה מעסיקים כבר כמה שנים את חסידות גור, שהשר הוא אחד מבכיריה. ב-2020 דווח בעיתונות החרדית על מגמת עזיבה ניכרת של חסידי גור את חיפה, בברכתו של האדמו"ר יעקב אריה אלתר. הסיבה לנטישה הייתה דו"חות שפורסמו באותה תקופה על ידי משרד הבריאות על סיכוני הזיהום במפרץ. על פי ההערכות, עשרות רבות של משפחות עזבו".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות