"אנחנו צריכים להתעורר". ליטל שמש

המחאה הפרטית של מגישת החדשות שמאז הטבח בירושלים לובשת שחור

על מנת להזכיר את הטבח המחריד בירושלים, במשך שבוע ליטל שמש לבשה שחור בשידור התוכנית שלה: "לא יכול להיות שאירוע כזה יישאר בתודעה התקשורתית יום-יומיים בלבד. אנחנו צריכים להתעורר"


"אנחנו צריכים להתעורר". ליטל שמש
541

"אסור לנו להתרגל לסיטואציה כזו ששכנינו מחלקים מתוקים אחרי טבח כזה ומחנכים גם את הדור הבא לצאת ולרצוח": תלבושת של מגישי ומגישות טלוויזיה בדרך כלל לא נבחרת על ידם אלא ע"י המלבישים המקצועיים של הערוץ. אבל מגישת ערוץ 14 ליטל שמש, ששירתה כלוחמת מג"ב במשך כשלוש שנים בגזרת איו"ש, התעקשה ובחרה ללבוש כל השבוע האחרון לבושים שחורים בלבד.

בתכנית שלה בערוץ 14, חשפה שמש עומד מאחורי הבחירה שלה: "בשבת האחרונה אירעה שורת פיגועים שהנוראי שבהם היה הפיגוע הנתעב בנווה יעקב בו נרצחו שבעה בני אדם." שמש אמרה כי היה קשה לה עם החזרה לשגרה ביום ראשון. "יום לאחר מכן חזרו כל מערכות החדשות לשגרה. מצד אחד זה בריא ונכון לחזור מהר לשגרה ולא לשבש לנו את שגרת החיים. מהצד השני, אחרי כזה טבח נורא שלא ראינו כאן יותר מעשור, החלטתי שהדבר הזה צריך להישאר איתנו קצת יותר מיום."

"חלקכם וודאי הבחנתם שלבשתי שחור כל השבוע ומגיע לכם הסבר", סיפרה שמש לצופיה, "בשבת האחרונה אירעה שורת פיגועים כשהנוראי מכולם היה הפיגוע הנתעב בנווה יעקב בו נרצחו שבעה בני אדם. היינו כאן ביום שידורים מיוחד, כואבים את כאבם של משפחות הנרצחים ומייחלים תפילה לשלומם של הפצועים. יום אחר כך כבר חזרו מערכות החדשות לשגרה. מצד אחד, זה בריא ונכון לחזור מהר לשגרה ולא לתת לטרור לשבש לנו את שגרת החיים, מהצד השני – אחרי כזה טבח שלא ראינו כאן יותר מעשור החלטתי שהדבר הזה צריך להישאר איתנו קצת יותר מיום, ממהדורה או מבזק".

שמש המשיכה והסבירה: "קצת התרגלנו למעשים האנטישמים האלה, יום אחרי יום, ניסיונות פיגוע, חלקם יוצאים לפועל, אחרים מסוכלים. אבל אסור לנו להתרגל לסיטואציה הזו, כששכנינו מחלקים ממתקים אחרי טבח כזה ומחנכים גם את הדור הבא לצאת ולרצוח. אז לבשתי שחור כל השבוע, כדי להזכיר, לעצמי ולכם הצופים, יום יום, שיש שבע משפחות שעוד לא קמו מהשבעה ושמחובתנו המוסרית להילחם בטרור, אבל להילחם באמת, כי לאדם שיורה באישה שמבצעת החייאה בבעלה, או בילדות כשאימן מתחננת על חייהן – אין מקום בעולם הזה. לא לו, ולא לרוצח הבא. אנחנו חייבים להתעורר".

הרכב בו נמלט המחבל מהפיגוע סמוך לבית הכנסת והאקדח שנתפס

מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות