תאונת אופניים | צילום ארכיון

נפלה מהאופניים ותפוצה בכמיליון וחצי שקל

כיצד קיבלה אישה שנפלה מהאופניים במהלך טיול פיצוי בסכום של כמעט מיליון וחצי שקלים?


תאונת אופניים | צילום ארכיון
314

אישה ילידת שנת 1965 מאחת מערי הצפון הייתה חברה בקבוצת רוכבי אופניים אשר אירגנה טיולי רכיבה ברחבי הארץ. אחד הטיולים שאורגנו ע"י הקבוצה התקיים במסלול הררי בדרום הארץ והאישה הצטרפה אליו.

במהלך המסלול הגיעה האישה לירידה וכתוצאה מהמהירות שצברה המשיכה לנסוע עד שנתקלה בגבעת עפר שהייתה מוצבת בסוף הירידה באופן לא בטיחותי וכתוצאה מכך נחבלה ופונתה לבית החולים סורוקה עם פגיעה רב מערכתית שכללה מספר שברים.

בעקבות הפציעה האישה פנתה למשרד עורכי הדין "גוהר את גוהר" מנהריה המומחים בייצוג נפגעי גוף על מנת שייצגו אותה בתביעתה נגד חברת הביטוח של קבוצת האופניים ונגד המדינה.

עו"ד עדיאל גוהר ממשרד עו"ד גוהר את גוהר | צילום: יועד גוהר

באמצעות משרד עורכי הדין נשלחה האישה למומחים רפואיים אשר קבעו שלמרות ששבה במהירות לעבודתה הרי שהיא סובלת מנכויות שונות ושפציעתה תמשיך ללוות אותה לכל ימי חייה.

על פי קביעות אלו פנה משרד עורכי הדין גוהר לבית המשפט בטענה כי האישה נשלחה ללא הכשרה מתאימה למסלול רצוף בפיתולים ושיפועים חדים בירידה, תנאי דרך אשר דרשו שליטה מדויקת על תנועת האופניים ועל מהירות האופניים דבר שדרש ממנה ללחוץ ולהרפות את ידית הבלמים באופן רצוף עד למצב שהיא חשה שידיה כואבות ובזמן שהגיעה לפיתול המשופע בסוף המסלול בסמוך לתלולית האבנים שחוסמת את הכביש, היא לחצה על ידית הבלמים אך הבלמים שהתחממו עקב הלחיצות הרצופות הפסיקו לפעול. חברות הביטוח של קבוצת האופניים ושל המדינה כפרו הן בחבות והן בנכויות וטענו כי האישה לא נפגעה קשה כפי שנטען בכתב התביעה וכי היא אף שבה לעבודתה במשרה מלאה רק שלושה חודשים לאחר הפגיעה.

במקביל לתביעה החל להתנהל משא ומתן עם חברת הביטוח בה הועברו תחשיבי נזק המפרטים את כלל הנזקים שנגרמו לאשה הכוללים בין היתר הפסדי שכר בעבר, אפשרות של חוסר קידום בעבודה בעתיד, עזרה בבית, הוצאות רפואיות, פיצוי בגין כאב וסבל בשל הפציעה וכן הלאה.

יחד עם פעולות אלו סרקו עורכי הדין את תיק הביטוח של האישה ומצאו מספר ביטוחים פרטיים רלוונטים לתאונה וכך הוגשה תביעה נוספת בגין הביטוחים הכוללים פיצוי עבור שברים ועבור נכות מתאונה.

לבסוף ולאחר דיונים ארוכים בין הצדדים נחתמו הסכמי פשרה הכוללים פיצוי בסך 900,000 ₪ בגין הפציעה וכן 450,000 ₪ נוספים בגין השברים והנכויות עפ"י הפוליסות האישיות שהיו ברשותה ובסך הכל קיבלה האישה פיצוי כולל של 1,350,000 ₪.

ממשרד עורכי הדין גוהר את גוהר נמסר בתגובה: "מקרה זה ממחיש כמה חשוב להגיע מיד לאחר פציעה לייעוץ אצל עורך דין מומחה בתחום. האישה לא הייתה מודעת לזכויות המגיעות לה בעקבות הפציעה ואף לא הייתה מודעת לכל הביטוחים שהיו בידיה ולמשמעותם. מכיוון שהגיעה לייעוץ משפטי במהרה יכלה לקבל את מלוא זכויותיה בעקבות הפציעה".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות