ממצאי הביקורת במלון מגדל חיפה | צילום: משרד הבריאות

"לכלוך במטבח וריח של ריקבון": צו סגירה למטבח של "מלון מגדל" בחיפה

סגנית רופאת מחוז חיפה במשרד הבריאות חתמה (חמישי) על צו סגירה למטבח של מלון ‘מגדל חיפה’ ברחוב הרצל 63 בחיפה


ממצאי הביקורת במלון מגדל חיפה | צילום: משרד הבריאות
507

ברדיו חיפה דווח כי הצו הוצא בעקבות ביקורת שנערכה אמש במקום על ידי מפקחת המחלקה לבריאות הסביבה במשרד הבריאות והווטרינר העירוני של עיריית חיפה, בה נמצא כי “המטבח במצב תברואתי, תחזוקתי ותפעולי ירודים ביותר עם ליקויים חמורים מאוד המסכנים באופן מידי את בריאות הציבור”.

בין היתר נמצא כי העסק עובד ללא רישיון. כמו כן נמצאו הליקויים הבאים: לכלוך רב במטבח, סלטים ושאריות מזון ללא קירור שנשארו מאירוע קודם – מהם נדף ריח לא נעים; משטחי העבודה מלוכלכים מאד; רצפת המטבח וקירותיו אינם נקיים; במקרר נמצאו בשרים לא מסומנים – שיפודי פרגית דגים והמבורגרים, ללא הפרדה וללא תאריך; במקררים נמצאו קופסאות מזון ורטבים ללא תאריך ומחלקם נדף ריח של ריקבון; במקררים קיים לכלוך ונוזלים בתחתית המקרר – מהם נדף ריח לא נעים; כלי העבודה ודלתות המקררים אינן נקיים.

ממצאי הביקורת במלון מגדל חיפה | צילום: משרד הבריאות

עוד נמצא כי צלחות האוכל אוחסנו על מדפים מאובקים; במטבח אין הקפדה על עבודה במדורים נפרדים של סוגי מזון שונים ושל מזון גולמי ומעובד – קיים סימון שלא עובדים לפיו, בשרים מטופלים באזור הירקות, ועל מדור הדגים קיים ציוד; כלי האוכל היו מלוכלכים וככל הנראה נשארו מאירוע קודם – לא ברור לפני כמה ימים; ביצים גולמיות היו על משטח העבודה, ללא כיסוי וללא קירור ונמצא כי תאריך השיווק שלהם עבר; תקרת המטבח אינה שלמה; האזור החלבי במטבח אינו בשימוש ועל מנת להשמישו יש צורך בשיפוץ נרחב בתקרה ובקירות.

בתוך כך צוין בצו כי במהלך הביקורת נאמר למפקחים כי אורחי המלון הם מבקשי מקלט מאוקראינה, ונכתב כי על מנת לאפשר הסעדה שלהם, יש לדאוג לאספקת מזון ממקור חליפי מאושר עד לתיקון הליקויים וביטול הצו.

מהמקום נמסר בתגובה לרדיו חיפה: “המסעדה הייתה סגורה בשבת. במהלך השבת כאשר לא היה איש מאנשי הצוות קרה קצר חשמלי ומכך נפל החשמל של המקרר. הדבר גרם לנזק אדיר כי כל המוצרים במקרר התקלקלו. נציגה מטעם משרד הבריאות הגיעה לביקורת פתע ביום ראשון בבוקר לפני שהמסעדה נפתחה וראתה בשר שהסריח. הוסבר להם המצב אך החליטו לרכב על זה ולהוציא צו סגירה ללא כל קשר לנסיבות האמיתיות. לא הייתה ולא תהיה בכוונתנו למכור מוצרים מקולקלים!”


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות