ח"כ שלום דנינו | צילום: דני שם טוב

מה קורה עם יישום חוק שוטף פלוס 30?

בדיון ועדת המשנה לעסקים קטנים ובינוניים התברר: החשכ"ל היה אמור לדווח לוועדה על יישום חוק שוטף פלוס 30 כבר לפני כחצי שנה והדבר טרם נעשה


ח"כ שלום דנינו | צילום: דני שם טוב
235

ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לעסקים קטנים ובינוניים, בראשות ח"כ שלום דנינו, קיימה היום את ישיבתה הראשונה. ח"כ דנינו פתח את הדיון ואמר כי ועדת המשנה תרכז את המידע שהצטבר באשר לדרכים שבהם ניתן לסייע לעסקים הקטנים והבינוניים, ותעביר את החומר לוועדת הכלכלה בראשות ח"כ דוד ביטן שתדון בכך. הוא הוסיף כי לאחר מכן הדברים יועברו גם לשר הכלכלה, ח"כ ניר ברקת.

ח"כ נעמה לזימי אמרה כי יחד עם פורום העצמאים בהסתדרות גיבשה תכנית שנועדה לתת רשת ביטחון לעצמאים ופרילנסרים במקרה של לחימה, מגיפה או אסונות כמו רעידת האדמה האחרונה בטורקיה. לדבריה, "הגיע הזמן שתהייה לעצמאים ודאות בעתות חירום".

יועצת הרגולציה של לה"ב, יעל גויסקי, אמרה כי גם אם רק נושא אחד או שניים יקודמו זו כבר תהייה בשורה. ח"כ דנינו הגיב על כך ואמר כי הוא לא מסתפק בנושא אחד או שניים. "לא סביר שיהיו עצמאים שמשלמים ביטוח לאומי ואין להם זכות לדמי אבטלה, תקופת אבל או מחלה. עד שלא הגעתי לכנסת לא הבנתי כמה זה לא הגיוני ולא בא בחשבון. אם זה לא יעבור ולא נצליח לעשות פה בוועדה הזו את הדברים האלה נזכה על הוועדה. אני לא הולך לעשות מסחרה, שיתנו לנו משהו אחד ונהייה מבסוטים", אמר.

חוקרת במכון הישראלי לתכנון כלכלי, כרמל גומא, הזכירה כי הציגה לח"כ דנינו את המחקר שמראה כי הסיוע הממשלתי לעסקים קטנים ובינוניים הוא סבוך ולא מספק כדי להגיע לכל העסקים.

נציג לשכת סוכני הביטוח, עופר חורש, ציין כי הכוונה לחייב מעסיקים עם 3 עובדים ומעלה להשתמש בממשק המעסיקים להפקדות פנסיוניות יגרום להם להוצאה מיותרת. בתגובה לכך אמר נציג רשות שוק ההון, עמיר כץ, כי לא מדובר בהוצאה גדולה ואין סיבה שעובד של עסק קטן לא ייהנה מכך שכספי הפנסיה שלו יקלטו באופן אמין ומהיר. ח"כ דנינו ביקש מכץ לבחון את הנושא שוב לקראת הדיון הבא, כדי לא להוסיף הוצאות לעסקים קטנים שאין בצידן תועלת משמעותית.

סגנית נשיא לה"ב צמרת אביבי, העלתה את נושא החזר מענקי הקורונה וביקשה לבדוק זאת מול ראש הממשלה, שנתן לדבריה הבטחת בחירות לפיה אף עצמאי לא יצטרך להחזיר מענק. בנוסף היא ציינה כי צריך לבצע כמה תיקונים קטנים בצו סיווג מבוטחים משנת 1972, כדי לאפשר למורים ומורי דרך, שחקנים, אמנים ועוד לקבל דמי אבטלה בתקופות פגרה. ח"כ דנינו ציין כי נושא המענקים מטופל בוועדת הכספים והוא יעביר אליה את הבקשה.

מנהל תחום תשתיות ופיתוח עירוני, עמיחי דרורי, התייחס ליישום חוק מוסר תשלומים לספקים, ואמר כי במקרים רבים הרשות המקומית מזמינה עבודה בשם הממשלה והיא רק צינור להעברת כספים. במקרים אלה, אמר דרורי, אם הממשלה תעביר את הכסף בזמן, ולא תתעכב לפעמים חודשים ושנים, אז יוכלו גם הספקים לקבל את התשלום במועד. הוא הוסיף כי המרכז פנה כבר פעמים רבות לחשב הכללי באוצר אך לא נענה.

בעקבות זאת הזכיר ח"כ דנינו כי חוק שוטף פלוס 30 אושר בוועדת הכלכלה. לפי החוק והתקנות החשב הכללי באוצר היה אמור להגיש לוועדה דיווח על יישום החוק כבר לפני כחצי שנה, אך בדיון התברר כי הדבר טרם נעשה. ח"כ דנינו ביקש לקבל את הדיווחים בהקדם ואמר כי אם יהיה צורך בטיפול של ועדת הכלכלה הוא יעביר את הנושא לטיפול היו"ר ביטן.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות