יילחם באירוע קרבות MMA בינלאומי מקצועי בהיכל מנורה. אורן אברבנאל

מילד חסר ביטחון לאירוע קרבות MMA ענק בהיכל מנורה: אורן אברבנאל, חירש מלידה, שבר את כל תקרות הזכוכית

סיפור חייו מעורר ההשראה של אורן בן ה-25, שמילד חסר ביטחון, כיום מדריך בעצמו חבר'ה חירשים ומלמד אותם הגנה עצמית: "אין דבר העומד בפני הרצון"


יילחם באירוע קרבות MMA בינלאומי מקצועי בהיכל מנורה. אורן אברבנאל
1117

כשהיה בן שמונה, אורן אברבנאל שנולד חירש, החל להתאמן באמנויות לחימה בראשון לציון. מאז הוא הספיק להתנדב לתפקיד בחיל המודיעין בצה"ל, להשתתף בתוכנית "נינג'ה ישראל" ולהגיע עד לחגורה שחורה דאן 1 באייקידו יושינקאן, וחגורה סגולה בג’יו-ג’יטסו ברזילאי BJJ. כיום אורן מדריך בעצמו חירשים להגנה לעצמית, "וגם לא חירשים", הוא מוסיף בחיוך.

"בזכות ההתמדה באימונים, התמיכה של מאמניו ומשפחתו", מספרים מכריו, "אורן הפך מילד שהרגיש שונה ואחר לאדם בוגר שהיום מדריך בעצמו באותה האקדמיה בה גילה את עולם אומנויות הלחימה".

"בהתחלה הייתי מאוד ביישן, פחדן וחסר ביטחון", הוא מספר לאתר מה הלוז, "במיוחד כי הייתי החירש היחיד במועדון, וילד אחד ממשפחה עם 3 אחים שומעים – כאשר רק אני התאמנתי באומנויות לחימה". "לפי ההמלצה של המאמן, ההורים שלי שלחו אותי לכל אימון יחד עם מתורגמן. בתחילת הדרך כילד היה לי קשה מאוד להתאמן במועדון של שומעים", הוא מספר, "כשעברתי לדירה בחיפה והצטרפתי לעמותת כיוונים עם חירשים וכבדי שמיעה, סנסיי עודד אותי ללכת לקורס הדרכה באומנויות לחימה ולהתקדם בעולם ההדרכה. אחרי שסיימתי קורס מדריכים באומנויות לחימה, התחלתי לעשות סטאז’ במועדון אצלנו ואני מדריך כבר למעלה משנתיים".

חיים גוזלי ממפיקי האירוע וביגפוסט מברזיל שיילחם מולו

במקביל אורן מעביר אימונים אישיים בהגנה עצמית לחבר’ה חירשים וכבדי שמיעה וגם מעביר סדנאות בהגנה עצמית בקהילת החירשים – ילדים ועד מבוגרים. "מילד חסר ביטחון, כיום אני מרגיש ביטחון מלא ואין לי פחד בכלל", ממשיך אורן, "למדתי הרבה דברים במספר ענפים באומנויות לחימה: אייקידו, ג’יו-ג’יטסו ברזילאי, קרב מגע, איגרוף קלאסי ו-MMA".

ב-9/3/23 ישתתף אורן באירוע ענק שייערך בהיכל מנורה בתל אביב בו יילחמו לוחמים ישראלים (יהודים וערבים), וגם לוחמים מחו"ל. "לדעתי מדובר בפעם הראשונה בהיסטוריה הישראלית שחירש מלידה ישתתף בקרב מקצועי בכלוב", אומר מפיק האירוע, חיים גוזלי שיילחם בעצמו מול הלוחם הברזילאי ביגפוט, ומוסיף "אורן הוא השראה לכולנו".

"הוא השראה לכולנו". אורן אברבנאל
חיים גוזלי ובנימין נתניהו
| צילום לע"מ

מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות