תום ליבנה, svb (צילומים: חדשות 12, Coolcaesar)

ורביט שמייסדה תום ליבנה הצהיר לאחרונה שיירד מהארץ ויפסיק לשלם מיסים ניהלה חשבון בבנק סיליקון ואלי שקרס

ליבנה החליט להשאיר את הכסף בבנק הקורס גם כשהתחילו לצוץ הידיעות על ההסתבכות, על רקע התנגדותו לרפורמה המשפטית, ולחברת "ורביט" הישראלית יש יתרה בסך 100 מיליון דולר בבנק


תום ליבנה, svb (צילומים: חדשות 12, Coolcaesar)
25820

אתר ביזפורטל דיווח כי "ורביט" של היזם תום ליבנה קיבלה מימון וניהלה פעילות מול בנק סיליקון ואלי (svb) שקרס. על פי הדיווח, לא ברור כרגע מה היה היקף הפעילות, לא ידוע על מרכיבי הפעילות מול הבנק. אבל סביר שלצד פעילות מימונית שהיתה, ניהלה החברה פעילות של הפקדות והשקעות בחשבון הבנק. בדר"כ פעילות של מתן מימון-קרדיט מצד הבנק מחייבת ניהול חשבון בבנק וכן פיקדון בסכום מסוים בחשבון. ורביט עדיין לא מסרה תגובתה לכתבה.

בגלובס דווח כי ליבנה החליט להשאיר את הכסף בבנק הקורס גם כשהתחילו לצוץ הידיעות על ההסתבכות, על רקע התנגדותו לרפורמה המשפטית, ולחברת "ורביט" הישראלית יש יתרה בסך 100 מיליון דולר בבנק שקרס.

לפני כחודש התראיין ליבנה לחדשות 12 והצהיר שהוא מתכנן להפסיק לשלם מיסים בארץ – וקורא לאחרים ללכת בעקבותיו. הצעד נעשה בתגובה לרפורמה המשפטית המתוכננת. חברת הסטרט-אפ של ליבנה, שווה למעלה מ-2 מיליארד דולרים.

"בשנים האחרונות שילמתי פה באופן אישי עשרות מיליוני דולרים ובחברה מאות מיליוני דולרים של מיסים", אמר ליבנה. "הדרך שאני הולך לעשות, ואני מקווה שעוד רבים אחרים יעשו אחריי, זה פשוט לרדת מהארץ ולהפסיק להיות תושב במדינת ישראל, ואז להפסיק לשלם פה מיסים".

קריסת הבנק הגדולה בארה"ב מ-2008

ב-9 במרץ צנחו מניות SVB Financial ביותר מ-62% לאחר שהחברה הציעה מכירת מניות כדי לחזק את המאזן שלה, שספג הפסד של 1.8 מיליארד דולר. בעקבות משבר הנזילות שאליו נקלע הבנק, התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות השתלט על הבנק והרגולטורים בארה"ב הודיעו על סגירת הבנק האמריקאי SVB פייננשל גרופ ─ החברה האם של סיליקון ואלי בנק ─ אשר מתמקד בהלוואות לחברות סטארט־אפ.

בדה מרקר דווח כי פיקדונות לקוחות הבנק, המסתכמים בכמעט 175 מיליארד דולר, הועברו לניהולו של התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות (FDIC) בארה"ב. בכך הפך SVB לבנק הגדול ביותר בארה"ב שקורס מאז המשבר הפיננסי של 2008. זוהי גם הקריסה השנייה בגודלה אי-פעם במונחי נכסים של בנק שהיה מבוטח על ידי FDIC, אחרי התמוטטותו ב-2008 של וושינגטון מיוצ'ואל (WaMu), שהיה אז בנק החיסכון והמשכנתאות הגדול בארה"ב.

דבריו של ליבנה לעמליה דואק בחדשות 12:

נתניהו: "במידת הצורך ננקוט צעדים שיסייעו לחברות ישראליות"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הערב לקריסת בנק סיליקון ואלי ואמר: "אני עוקב מקרוב אחר נפילת בנק ההשקעות האמריקאני SVB שמייצר משבר עמוק בעולם ההייטק. קיימתי מרומא שיחות עם בכירים בהייטק בישראל, ובשובי לארץ אדון עם שרי האוצר והכלכלה ונגיד בנק ישראל על היקף המשבר. במידת הצורך, מתוך אחריות לחברות ועובדי ההי-טק בישראל, ננקוט צעדים שיסייעו לחברות ישראליות, שמרכז פעילותן בישראל לצלוח את המשבר התזרימי שנוצר להן עקב הטלטלה. כלכלת ישראל חזקה ויציבה, והדבר שוב בא לידי ביטוי גם במשבר זה".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות