סיימון לבייב | צילום: חדשות 13

הפרקליטות הודיעה: כתב אישום יוגש נגד "נוכל הטינדר" ואביו בגין עבירות מרמה

פרקליטות מחוז תל אביב תגיש כתב אישום בכפוף לעריכת שימוע נגד סיימון לבייב ואביו, הרב לשעבר של "אל על"


סיימון לבייב | צילום: חדשות 13
557

פרקליטות מחוז תל אביב תגיש כתב אישום בכפוף לעריכת שימוע נגד סיימון לבייב (שמעון יהודה חיות) ואביו, הרב לשעבר של חברת אל על, יוחנן חיות, בגין עבירות של חשד למרמה והונאה של אנשי עסקים בארץ ובעולם – כך דיווח כתב מאקו, שמעון איפרגן.

מכתבי שימוע לפני כתב אישום שוגרו לשניים בימים האחרונים על ידי הפרקליטות. הפרשה שנחשפה לראשונה ב-mako ב-2019, נחקרת ביחידת ההונאה של משטרת מחוז תל אביב. החוקרים ביצעו שורה של השלמות חקירה בארץ ובעולם.

על פי החשד, הרב חיות ובנו היו שותפים במעשי הונאה בהיקף של מיליוני שקלים ש"נעקצו" מאנשי עסקים, תוך שהרב חיות הציג את בנו כאיש עסקים לגיטימי בשם "סיימון לבייב". זאת, בעודו מסתיר מהם את העובדה שמדובר בבנו ובאדם שנגדו עומדים כמה תיקי הונאה במשטרת ישראל, תחום שמוכר לחיות היטב מעברו. השניים נחקרו מספר פעמים באזהרה ועומתו עם כמה מהנחקרים שעל פי החשד ניסו להונות. לאחר השימוע יוחלט סופית על הגשת כתב אישום.

ב-2011 וב-2015 הואשם לבייב במספר מקרי הונאה וזיוף אחרים במספר מדינות. פעילותו הפלילית התפרסמה ב-2019 בעקבות מאמר שכותרתו "נוכל הטינדר" מאת עיתונאים חוקרים מהעיתון הנורווגי "ורדנס גאנג" (Verdens Gang). בשנת 2022 יצא בנטפליקס הסרט התיעודי "נוכל הטינדר", ומאז נודע לבייב גם בכינוי זה.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות