שר הביטחון יואב גלנט | צילום: 14

גורמים בקואליציה: "ההתנהלות הדורסנית של גלנט – בלתי נתפסת"

הגורמים זעמו על הלחץ שהפעיל גלנט כלפי ח"כים ואמרו לערוץ 7: "לא ייתכן ששר בקואליציה ינצל את מעמדו כדי להשליט פחד"


שר הביטחון יואב גלנט | צילום: 14
417

גורמים בקואליציה תוקפים הערב (חמישי) בחריפות את התנהלותו של שר הביטחון יואב גלנט בכל הקשור למסמך עליו חתמו רבים מחברי הקואליציה וקורא לשחרר את שני העצורים המנהליים שעל מעצרם הורה שר הביטחון.

"ההתנהלות הדורסנית שהפגין היום שר הביטחון גלנט פשוט בלתי נתפסת. השר גלנט הרים טלפון אחרי טלפון לח"כים צעירים וחדשים והילך עליהם אימים, ואף איים עליהם מפורשות כי אם לא ימשכו את חתימתם מהמכתב ויצאו בהתנערות פומבית מקריאתם לשחרר את העצורים המנהליים, הוא יסרב לתמוך בחקיקה שלהם", אמרו הגורמים לכתב ערוץ 7, חזקי ברוך.

לדבריהם, "מספר ח"כים נבהלו מהאיום ומשכו את חתימתם, אך רוב הח"כים והשרים סירבו ונותרו איתנים בדרישתם".

"לא ייתכן ששר בקואליציה, קל וחומר שר בכיר, ינצל את מעמדו כדי להשליט פחד והרתעה בקרב חברי הכנסת וימנע מהם להביע את דעתם לצד ביקורת לגיטימית. גלנט משרטט את דרכו לעבר השמאל ועושה יד אחת עם קודמו בתפקיד ושותפו למדיניות הרופסת – בני גנץ. רק אתמול קיבלנו לכך הוכחה מובהקת פעם נוספת, כאשר בחר גלנט לכנות את מכתב הח"כים 'רוח גבית לטרור' – אותן מילים בדיוק שגנץ בחר להשתמש כשר ביטחון בממשלה הקודמת", הוסיפו הגורמים.

נזכיר כי קבוצת חברי כנסת, ביוזמת ח"כ בועז ביסמוט, הצטרפה היום להודעה שמושכת את חתימתם מהמכתב של חלק מחברי הקואליציה נגד שר הביטחון גלנט בעקבות המעצרים המנהליים של שני יהודים שהוגדרו על ידי השב"כ כבעלי מסוכנות גבוהה.

"לאחר שקיבלנו משר הביטחון גלנט סקירה ביטחונית על הצורך המהותי במעצרים המנהליים, שמתבצעים במשורה, החלטנו למשוך את חתימתנו מהמסמך הקורא לשחרר את העצורים המנהליים. אנו סומכים על החלטת שר הביטחון, שהתקבלה לאור המלצות שירות הביטחון הכללי, ועל סמך שיקולים ביטחוניים בלבד. לנו, בתור נבחרי ציבור, יש אחריות להרגיע את הרוחות", כתבו חברי הכנסת.

על המכתב חתומים חברי כנסת מהליכוד ומש"ס. אל ביסמוט הצטרפו גם הח"כים אושר שקלים, צגה מלקו, מושיקו פסל, אלי דלל, דן אילוז, יונתן משריקי, משה ארבל, אוריאל בוסו, ארז מלול, סימיון מושיאשוילי ויוסי טייב.

גורמים פוליטיים אמרו כי בסביבת השר יואב גלנט הפעילו לחץ כבד לפרסום ההודעה מצד הח"כים לאחר החתימה על המכתב שדרש ממנו לשחרר את העצורים המנהליים.

מי שלא נכנעה ללחץ היתה ח"כ טלי גוטליב. "עצם פניית השר לחברי הכנסת אינה ראויה בכל הכבוד, כי חובתם של הח"כים היא בראש ובראשונה לעם ישראל. אני סומכת על גלנט ועל נסיונו, אך כעורכת דין המצוייה בדין ומורכבותו קיים בעיני קושי בלתי נסבל בשלילת חירות על יסוד מידע מודיעיני חזק ככל שהוא".

שלשום שיגרו חמישים שרים וחברי כנסת מכל סיעות הקואליציה מכתב חריף לשר הביטחון יואב גלנט שבו דרשו את שחרורם לאלתר של ארבעת תושבי השומרון שנעצרו לאחרונה בצו מעצר מנהלי עליו חתם שר הביטחון. במכתב עליו חתמו בין השאר השרים איתמר בן גביר, שלמה קרעי, אורית סטרוק ועידית סילמן – לצד שורה ארוכה של שרים, סגני שרים וח"כים נוספים, תקפו החתומים את הטלת הצווים וכינו זאת "אמצעי דורסני" שבוצע ב"מהלך שעקף בצורה בוטה את בית המשפט".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות