הרבנות הראשית לישראל; איתן פרדו-רוקואס | צילום: כאן11, אלבום פרטי

"חוסר ייצוג נשי זו תקלה וחבל שמנהיגי הציבור הדתי-לאומי שותקים": בשבוע הבא ועדה תכריע מי יהיה המועמד לרב האשכנזי הראשי

ועדה שבה חברים רבנים רבים מהמגזר הדתי צפויה להתכנס ביום ראשון הקרוב ולהכריע מי יהיה מועמד המגזר הדתי לתפקיד הרב הראשי האשכנזי * סערה מתרחשת בעקבות ההודעה כי ועדת הרבנים מורכבת מגברים בלבד * היזם איתן פרדו-רוקואס, המשתייך לציבור הדתי לאומי: "לא הגיוני שרב שצפוי לייצג את כלל הציבור לא ייבחר על ידי כלל הציבור"


הרבנות הראשית לישראל; איתן פרדו-רוקואס | צילום: כאן11, אלבום פרטי
643

ועדה שבה חברים רבנים רבים מהמגזר הדתי צפויה להתכנס ביום ראשון הקרוב ולהכריע מי יהיה מועמד המגזר הדתי לתפקיד הרב הראשי האשכנזי. עיתונאי ישראל היום, חנן גרינווד, דיווח כי אומנם, החלטתם לא מחייבת, אך ניתן להעריך כי מפלגת הציונות הדתית לא תיאבק בהחלטתם ותקדם אותה. הוועדה פרסמה את שמות המועמדים – הרב אליעזר איגרא, הרב מיכה הלוי, הרב מאיר כהנא והרב אברהם נחשון.

בעקבות כינוס הועדה, מתרחשת סערה נוספת כי הרכבה כולל גברים בלבד. היזם החיפאי איתן פרדו-רוקואס, המשתייך לציבור הדתי לאומי, אמר לאתר חדשות מה הלוז כי: "ועדה לבחירת רב ראשי ללא ייצוג נשי זו תקלה וחבל שמנהיגי הציבור הדתי לאומי שותקים. לא הגיוני שרב שצפוי לייצג את כלל הציבור לא ייבחר על ידי כלל הציבור. הגיע הזמן לשנות את צורת הבחירה של הרבנים הראשיים".

גם בצהר הביעו אי נוחות מאי השתתפותם של נשות תורה בהרכב הזה, שאמור לבחור רב ראשי לכלל ישראל ולא רק לציבור הרבנים. "מכל הסיבות האלה וכדי לשמור על כבודם של הרבנים בחר הרב דוד סתיו לא להתמודד מול הוועדה הזו, שאומנם יש בה רבנים חשובים, אבל מי שבחר להרכיב אותה יצר רשימה שאינה מייצגת את הציבור הדתי כולו", מסר הגורם לישראל היום.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות