צילום: ראובן כהן

לראשונה בחיפה: טקס זיכרון עירוני ממלכתי ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לארץ

במעמד רה"ע חיפה, עינת קליש רותם, התקיים אמש (ד', 31.5) במרכז קריגר טקס לזכרם של 4,000 מחברי הקהילה האתיופית שמצאו את מותם במהלך המסע לארץ ישראל


צילום: ראובן כהן
382

הטקס המרגש התקיים בהובלת מנהל החינוך בעיריית חיפה יחד עם משרד הקליטה ושותפות חיפה בוסטון וכלל מיצג נוער אינטראקטיבי, קטעי עדות, מופעי שירה וריקוד, קריאת יזכור ותפילה.

כחלק מההכנה לאירוע התבצע תהליך מקדים בבתי הספר, מרכזי הנוער ותנועות הנוער, במהלכו נפגשו תלמידים עם איש עדות מהקהילה, שסיפר את סיפור עלייתו המאתגר לארץ ישראל, במטרה לחבר ולהעמיק את הקשר של בני הנוער ליום הזיכרון ולאפשר חיבור רגשי- ערכי- חינוכי אליו.

מנהלת אגף קהילה, טלי גולדשטיין: ״עיריית חיפה רואה חשיבות גדולה בתהליך החשיפה וההסברה של היסטוריית העם היהודי באתיופיה לציבור הרחב. סיפורה של העלייה וסיפורם של הנספים הנו סיפור קשה וכואב על תלאות הדרך ואובדן, אך יחד עם זאת הוא גם סמל לציונות, גבורה ואומץ רב. עלינו להשמיע את קולם של מי שחרפו נפשם בדרך ואת קולן של משפחות הקהילה, ששרדו. חובה על כולנו כחברה ישראלית וחיפאית להכיר את הסיפורים האישיים ואת העדויות של המשפחות ולכם, בני הנוער היקרים, חלק חשוב בכך״.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות