צילום ארכיון

למרות שנהגה ללא ביטוח: פיצוי בסך 600,000 ש"ח לנהגת עבור שבר באגן בתאונת דרכים

נהגת תקבל פיצוי משמעותי בגין פציעה באגן וזאת למרות שנסעה ללא ביטוח ברכב


צילום ארכיון
742

תיק שהסתיים לאחרונה בביהמ"ש נקבע פיצוי בסך של מעל חצי מיליון שקלים לנהגת שנפצעה בתאונה למרות שלא הייתה מבוטחת כחוק.

ביום האירוע הנהגת, המתגוררת באחד הישובים בצפון, נסעה ללא ביטוח על רכבה כאשר רכב אחר התנגש ברכבה. הנהגת נפצעה ונגרם לה שבר באגן, דבר שהצריך ניתוח בביה"ח כשלאחריו שבה לעבודתה.

בעקבות הפציעה הנהגת פנתה למשרד עורכי הדין "גוהר את גוהר" על מנת שייצגו אותה בתביעה.

יצויין כי במקרים רגילים החוק קובע כי על נהג או נוסע לתבוע את חברת הביטוח שבטחה בביטוח חובה את הרכב בו הוא נסע וחברת הביטוח צריכה לפצות את הנפגע ללא קשר לאשמת הצדדים בתאונה.

במקרה זה לעומת זאת בניגוד לחוק לא היה ברשות הנהגת תעודת ביטוח חובה בתוקף ולכן נאלצו עורכי דינה לתבוע את חברת הביטוח שביטחה את הרכב שמולו קרתה התאונה ולהוכיח כי התאונה קרתה באשמתו ולא באשמת הנהגת.

בנוסף היה צורך להוכיח כי השבר באגן גרם לבעיה תפקודית ולנכות וזאת למרות שהנהגת שבה לעבודתה זמן קצר יחסית לאחר התאונה.

בתחילה פנו באי-כוחה של האשה לחברת הביטוח של הרכב הפוגע לצורך ניהול משא ומתן ולאחר דין ודברים הצעתה האחרונה של חברת הביטוח עמדה על פיצוי בסך 200,000 ש"ח. מכיוון שלדעת עורכי דינה של האשה סכום זה לא היה מספק וניתן היה להשיג סכום גבוה יותר – הוגשה התביעה לבית המשפט.

לאחר ניהול הליכים משפטיים והגשת תחשיבי נזק השתכנע בית המשפט גם כי השבר גרם לנכות וגם באחריות הרכב השני לתאונה וכך לבסוף הגיעו הצדדים בעזרתו של ביהמ"ש להסכמה על סכום פיצוי בסך 600,000 ש"ח לסיום ההליכים המשפטיים ביניהם.

משרד עורכי הדין גוהר שייצגו את האשה הודיעו כי הם מרוצים מאוד מהתוצאה ומקווים שחברות הביטוח ילמדו לבצע הערכות סיכון מושכלות יותר על מנת לייתר את הצורך להגיע לבית המשפט בכדי לקבל את סכום הפיצוי המגיע לנפגעים.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות