רוכב קורקינט בתל אביב | צילום ארכיון

"מי אתה בכלל?": ריב באמצע ת"א לאחר ששוטר עצר רוכב קורקינט ללא קסדה ובחשד לנהיגה בשכרות והתברר שהוא קצין משטרה בחופשה

קצין משטרה מדרום הארץ שהגיע "לנפוש בעיר הגדולה", סבר שדרגתו מקנה לו חסינות • על פי ישראל היום, בית הדין למשמעת הרשיע אותו: "מביש, שוטרים אמורים להיות אדיבים וסבלנים"


רוכב קורקינט בתל אביב | צילום ארכיון
5066

עיתונאי ישראל היום, אבי כהן, דיווח כי סגן מפקד תחנת נקודת משטרה בדרום שהגיע לנפוש בתל אביב, "הבהיר" למתנדב משטרה שעצר אותו בחשד לרכיבה על קורקינט בשכרות וללא קסדה כשהוא מרכיב את בת זוגו, את מה שהוא חושב עליו: "אתה מתנדב, מי אתה בכלל?". באחרונה הוא הורשע בבית הדין למשמעת ונגזרו עליו נזיפה חמורה, הורדה בדרגה למשך חודשיים וקנס בסך 4,000 ש'.

על פי הדיווח בישראל היום, הקצין בדרגת פקד, בילה בזמנו הפרטי שלא בתפקיד עם בת זוגו בחוף הים בתל אביב ושתה כ־3 כוסות יין. בעת שחזר מחוף הים, רכב על קורקינט חשמלי על המדרכה, כשהוא מרכיב את בת זוגו על הקורקינט מאחוריו, ושניהם אינם חובשים קסדה לראשיהם. ליד הנאשם, על המדרכה, רכב חברו של הנאשם על קורקינט חשמלי נוסף, גם הוא לא חבש קסדה.

בדיווח של עיתונאי ישראל היום אבי כהן נכתב כי "על פי כתב האישום, הקצין בדרגת פקד, בילה בזמנו הפרטי שלא בתפקיד עם בת זוגו בחוף הים בתל אביב ושתה כ־3 כוסות יין. בעת שחזר מחוף הים, רכב על קורקינט חשמלי על המדרכה, כשהוא מרכיב את בת זוגו על הקורקינט מאחוריו, ושניהם אינם חובשים קסדה לראשיהם. ליד הנאשם, על המדרכה, רכב חברו של הנאשם על קורקינט חשמלי נוסף, גם הוא לא חבש קסדה".

מהדיווח עולה כי הוא ביקש מהנאשם שיתלווה אליו לניידת, אך זה סירב. השוטר הודיע לו שאם לא יתלווה אליו הוא יעצור אותו. הוא אף החל לאזוק את ידיו מקדימה. הנאשם שאל: "למה מה הבעיה? הדרגה שלי פקד. אסור לך לעצור אותי". בת זוגו של הנאשם דחפה את השוטר וצעקה: "תיזהר לגעת בו ככה". השוטר הזעיק עזרה באמצעות גל הקשר ולמקום הגיעו שוטרים נוספים והנאשם הועבר לתחנה.

עוד נטען בדיווח כי בהמשך הקצין שהיה בחופשה איים עליהם כי יגיש נגדם תלונת שווא במח"ש שלפיה הם גנבו לו כביכול כסף מהארנק.

לבסוף על פי אבי כהן מישראל היום, השופטים קבעו כי מעשי הנאשם שבהם הודה, מבישים וראויים לכל גינוי וכתבו בגזר הדין: "שוטרים אמורים להיות אדיבים וסבלנים כלפי האזרחים אך לא רק. גם שוטר עמית ראוי ליחס מכבד ולכל הפחות לא מזלזל. אמירותיו ומעשיו של הנאשם כלפי השוטר והמתנדב מעליבים ומקוממים. לא מדובר בהתבטאות אחת של מי שיצא מכליו לרגע אלא ברצף של אמירות, במקומות שונים, במכוון, ומתוך מטרה להכשיל שוטר ומתנדב בביצוע משימתם. חסד עשתה התביעה עם הנאשם בהאשימה אותו רק בעבירה של התנהגות שאינה הולמת", נכתב בגזר הדין.

לבסוף, באחרונה הורשע קצין המשטרה בבית הדין למשמעת ונגזרו עליו נזיפה חמורה, הורדה בדרגה למשך חודשיים וקנס בסך 4,000 שקל.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות