אילוסטרציה pexels

"ניסתה לייצר מצג שווא": לאחר שהאם טענה כי היא וילדיה בסכנת חיים, ביה"ד הורה להחזיר את הילדים למפגשים עם האב

לא פעם אישה נאלצת להימלט עם ילדיה למעון לנשים מוכות, מפאת אימתו של בן זוגה האלים. הסיפור והמקרה הזה, צריכים להדליק נורה אדומה בנוגע לקלות הבלתי נתפסת לכאורה בה אישה יכולה לקחת את הילדים מהאב ולהימלט למעון לנשים מוכות, לשהות במקום בזמן שייתכן שהאב חף מכל אשמה: "במקרה הזה הגבר הוא הקורבן"


אילוסטרציה pexels
1098

"מדובר באב נורמטיבי שנאלץ לצאת למאבק חייו כדי להחזיר אליו את ילדיו האהובים, שנלקחו ממנו על ידי אשתו, על לא עוול בכפו", אומרים מקורבים לבני הזוג לחדשות מה הלוז, "מדובר בבני זוג שניהלו חיי משפחה נורמטיביים וגידלו 2 ילדים. האבא היה זה שטיפל בילדיו כל השנים לרבות טיפולים שונים, חוגים, מסגרות ועוד, בעוד שהאמא עבדה".

"החיים שלהם התנהלו באופן נורמלי ושגרתי כמו בכל משפחה. התפנית בחיי המשפחה ארעה סכסוך שגרתי בין בני הזוג בו הפסיקה האישה לדבר עם הגבר ודאגה להבהיר לו כי "אוטוטו תדאג שלא יוכל להתקרב אליה" לאחר מספר ימים עזבה באופן פתאומי את הבית עם הילדים לבית אחותה ולאחר זמן קצר עברה עם הילדים למקלט לנשים מוכות".

מעדויות שהגיעו לידי מה הלוז, "המהלך הפתיע מאוד את האב שכן מעולם לא היתה אלימות כלפי אשתו או כלפי הילדים והמעבר למקלט נעשה לטענתו כצעד טקטי בלבד ומתוך ניסיון להרחיק ולנתק אותו מילדיו וזאת כאשר האם מודעת כי הילדים הם הדבר הכי חשוב לו בעולם. כך בקלות בלתי נתפסת הצליחה האם למנוע את הקשר בין האב לילדיו למספר חודשים".

עו"ד אתי גוהר

לאור ניסיונות של האם לנתק את הקשר בין האב לילדיו והתעקשותה לקיים מפגשים בין האב לילדיו רק במרכז קשר פנה האב באמצעות עוה"ד אתי גוהר לבית הדין וביקש לקיים זמני שהות ושיחות עם הילדים. האם החלה לטעון טענות שקריות כנגד האב , וניסתה ליצור תחושה שנמצאת בסכנת חיים וטענה כי מדובר באדם עם בעיות נפשיות כבדות אך האב דאג להציג מסמכים רבים בה מוכיחים כי מצבו תקין לחלוטין ומדובר בנסיון עגום של האישה לנקום בו על גבם של ילדיהם המשותפים.

לאור הטענות הקשות של האישה המפגשים הראשונים בין האב לילדים התקיימו בתחילה במרכז הקשר אך בית הדין הרבני הרחיב את המפגשים וביקש חוות דעת פסיכיאטרית רק לשם הזהירות בלבד שכן מדובר בילדים קטינים ולאחר שהוגשה חוות דעת פסיכיאטרית קבע בית הדין כי אין שום הצדקה שהילדים ישהו במעון לנשים מוכות וכי עליהם לחזור למקום מגוריהם ולמוסדות הלימוד שלהם ובנוסף קבע כי המפגשים עם האב יתקיימו באופן שווה עם האם ללא כל פיקוח.

עורכת הדין אתי גוהר המייצגת את האב בירכה על ההחלטה וציינה: "אני מברכת על ההחלטה הראויה של בית הדין הרבני, מדובר במקרה קשה בו האם ניסתה לייצר מצג שווא ולשכנע כי היא וילדיה נמצאים תחת סכנת חיים , בעת שמדובר באב מסור ומיטיב. מטרת התנהלות זו הייתה על מנת לקבל יתרון על פני האב בהליך הגירושין. אנו רואים שבוצעו צעדים טקטיים משפטיים הנועדו ליצור ניכור הורי ולהרחיק את האב מילדיו. התנהלות זו הינה חמורה ביותר. לצערנו, הליכי גירושין מלווים ברגשות שלילים וכעסים רבים המנותבים לעיתים לפגיעה בצד השני. לא פעם אנו עדים להתנהלות שכזו ובמקרים רבים הסתת ילדים נגד הורה יכולה לגרום לניכור ממשי וללא כל הצדקה. כעורכי דין עלינו לעשות ככל שביכולתנו על מנת למנוע מצבים מסוג זה. משרדנו עוסק בתחום זה שנים רבות, ניסיוננו הרב מאפשר לנו להבחין מתי תמונת מצב שמוצגת אינה נכונה ולנקוט בצעדים משפטיים על מנת להגיע לצדק".

עוה"ד לימור זקן ממשרדה של עוה"ד אתי גוהר ציינה כי "מקרים בהם נשים טוענות לאלימות של הבעל אך ורק ע"מ להשיג יתרון בהליכים המשפטיים פוגעת פגיעה קשה לא רק בילדים אשר מוצאים עצמם בלב הסכסוך המשפטי על לא עוול בכפם ובאב אשר נאלץ להתמודד עם האשמות קשות וניתוק פתאומי מילדיו אלא גם בנשים וילדים אשר זקוקים באמת להגנה מיידית ונאלצים להמתין זמן רב למקום במקלט ויש לפעול במלוא חומרת הדין ע"מ למגר את התופעה. במקרה דנא, נקבע מפורשות הן ע"י רשויות הרווחה והן ע"י ביה"ד כי מדובר באב מסור ומיטיב אשר האלימות ממנו והלאה ואין כל הצדקה לשהות של האשה במקלט לנשים מוכות. הילדים הושבו מיידית למקום מגוריהם והוסדרו זמני שהות נרחבים עם האב".

עו"ד לימור זקן

מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות