מהלב לאמיר

"אם הרווחה לא תסייע, המרכז לילדים החולים ייסגר בעוד שבוע"

המרכז הטיפולי-חוויתי לחולי sma ומונשמים "מהלב לאמיר" בחיפה עומד בשלב קריטי של סגירת המקום. "אין תרומות ואין לי יותר יכולת להחזיק את המקום על הגב שלי, הכול נמצא עכשיו בידיים של הרווחה" מודיעה בצער עטרה חיימוביץ'


מהלב לאמיר
344

המרכז "מהלב לאמיר" הוקם ע"י עטרה חיימוביץ' ב-2021 במטרה להציע חוויית בית מלון למשפחות של ילדים עם צרכים מיוחדים מכל רחבי הארץ, על מנת שיוכלו לחוות חוויית חופשה, כמו שמשפחות "רגילות" חוות, אך היא אינה מסוגלת יותר לסבסד את המקום מכיסה.

היום (רביעי, 30/08/23) נפגשה עטרה עם המשנה למנכ"ל שר הרווחה, משה לבון, על מנת לבדוק את האפשרות שמשרד הרווחה יסייע לה במימון המקום, כדי שלא תאלץ לסגור אותו. לטענתה, אם הדברים לא יסתדרו בקרוב, ב-7/9/23 תיאלץ לסגור את המקום.

לדברי עטרה: "נערכה פגישה והוחלט שאפנה ל'עזר מציון' כדי שיעזרו בתשלום של חודשיים שהיו פה נופשונים. שר הרווחה, כבוד הרב יעקב מרגי, שלח את המשנה למנכ"ל, משה לבון, שמאוד התרשם מהמקום והתחיל להפעיל קשרים, כדי שהמקום לא ייסגר. אין שום מקום אחר בארץ שנותן את השירותים שאנחנו נותנים, גם כל הציוד הרפואי ומיטות האשפוז, כל מה שילד עם צרכים מיוחדים צריך ובעיקר המונשמים צריכים. העלות נמוכה יותר לעומת שהות של הילדים האלה בבתי החולים.

עכשיו המכרז תקוע, השר חתם עליו, ועכשיו העניין עבר ליועצת המשפטית של משרד הרווחה. בימים הקרובים חייבים להביא את המכרז לשר ותיבדק האפשרות לעזור ולהגדיר אותי כספק יחיד. ההגדרה כספק יחיד היא כיוון שאין עוד גוף שנותן את אותו שירות. אם אני אצליח בזה – מצוין, ואם לא, מפעל החיים שלי ייסגר בתאריך 7/9/23.

הבניין בשדרות הנשיא 82, היה בעבר בית חולים מולדה. לקחתי את המקום בשנת 2021, שיפצתי אותו והתחייבתי כלפי המדינה בחוזה שאני מאריכה מדי שנה.

הרישיון הראשוני שקיבלתי היה ל-10 שנים. הרעיון היה להקים מקום חווייתי לילדים ומשפחות. צריך להבין שילד עם צרכים מיוחדים לא יכול ללכת לבית מלון, כי הוא מפריע ומרעיש. אז הקמתי להם מרכז שהמשפחות באות אליו ויש להן את כל מה שהם צריכים. אני לוקחת אותם לרכבלים, לשיט בנמל, לפעילויות ומופעי בידור, ליצנים, טיולי ג'יפים ועוד. המטרה היא שהם יקבלו חוויה כמו שכולם חווים, ירגישו מה זה להיות בחופשה. אני מקרבת בין משפחות על מנת שמשפחה אחת תעזור לשנייה.

במשך 27 שנה קיבלתי כסף מאגף הרווחה על מנת לממן שני ילדים שנמצאים אצלי באומנה. חסכתי חלק מהכסף מהקצבאות, ממנו מימנתי את המקום בשדרות הנשיא. אירחתי 400 משפחות, ועכשיו נגמר הכסף. כמעט אין תרומות למקום הזה. החוזה שלי מסתיים ב-07/09/23 ואני צריכה לדעת האם אני ממשיכה עם עזרת הרווחה או שאני סוגרת".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות