סגן מיקה קליגר (צילום: דובר צה"ל)

בין מסיימי קורס החובלים היוקרתי: סגן מיקה קליגר, בת 22, מחיפה

לאחר שנתיים וארבעה חודשים של קורס אינטנסיבי, צעדה מיקה קליגר על רחבת המסדרים, שם נחשפו דרגות הקצונה שלה וסיכת החובל היוקרתית. היא תשרת כסגנית קצין מחלקה בספינת אח"י ניצחון מדגם סער 6


סגן מיקה קליגר (צילום: דובר צה"ל)
370

טקס סיום קורס חובלים מחזור 147 התקיים אתמול (רביעי) בבסיס זרוע הים שבחיפה. הטקס נערך בנוכחות המטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה, קציני הפיקוד הבכיר בזרוע הים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. בקורס הוכשרו 33 צוערות וצוערים להיות קצינים ומפקדים בזרוע הים, ועם סיום הקורס שובצו בכלי השיט השונים.

טקס סיום קורס חובלים מחזור 147 (צילום: דובר צה"ל)
טקס סיום קורס חובלים מחזור 147 (צילום: דובר צה"ל)

סגן מיקה קליגר (22) מחיפה צעדה על רחבת המסדרים במעמד מרגש, ולאחר שנתיים וארבעה חודשים של קורס אינטנסיבי ומשמעותי נחשפו דרגות הקצונה שלה וסיכת החובל היוקרתית.

קליגר מסיימת את הקורס במגמת שיט ועתידה לשרת כסגנית קצין מחלקה בספינת אח"י ניצחון מדגם סער 6. היא למדה בתיכון רעות לאמנויות והרחיבה עיצוב אופנה, היסטוריה וביולוגיה.

על הקורס היא מספרת: "בקורס למדתי על עצמי ועל דרך הפיקוד שלי. השילוב של הים, הפיקוד על הלוחמים והמבצעיות – זה מה שמשך אותי מהרגע הראשון. הדרך לסיום לא הייתה קלה, אבל היום אני גאה להגיד שאני מתרגשת להתחיל את השירות ולקום כל בוקר כדי לגרום ללוחמים להרגיש משמעות".

סגן מיקה קליגר (צילום: דובר צה"ל)
סגן מיקה קליגר (צילום: דובר צה"ל)

הקורס מחולק לארבעה שלבים מרכזיים: בסיסי, מתקדם, אקדמיה וייעודי. השלב האהוב על קליגר היה שלב הימ"פ (ימאות ופיקוד). "בשלב הזה הרגשתי שאני מותחת את גבול היכולת שלי לקצה, וזה מה שגרם לי להבין שזה בדיוק התפקיד שאני רוצה לבצע בשירות הצבאי שלי", היא מספרת.

קורס חובלים הוא קורס יוקרתי, הנמשך, כאמור, כשנתיים וארבעה חודשים. הקורס מכשיר את דור המפקדים הבא של זרוע הים העתידים לפקד בכלי השיט המתקדמים, ספינות הטילים, כלי הביטחון השוטף והצוללות. החובלים הבאים הולכים לעמוד בחזית הלחימה הימית.

הקורס מורכב משלוש מגמות: שיט, מכונה ואלקטרוניקה. עם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר ראשון במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, אותו הם לומדים במהלך הקורס.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות