אופיר צרפתי ז"ל

כבר 17 ימים שאופיר צרפתי נעדר. משפחתו משוועת לכל שביב מידע

אופיר צרפתי מקרית אתא נעדר מאז המסיבה ברעים. הוא הצליח למלט ברכב את בת זוגו שובל ואת חברתם שי, ובכך הציל אותן. לו, עצמו, לא נותר מקום ברכב, והוא עלה על רכב אחר, שנתקל בחוליית מחבלים. כמה שעות קודם לכן, במסיבה, חגג אופיר את יום הולדתו ה-27


אופיר צרפתי ז"ל
930

כבר 17 ימים שמשפחת צרפתי מקרית אתא לא יודעת את נפשה מרוב דאגה, ורק מחכה לכל שביב של מידע שישפוך אור על גורלו של הבן, אופיר. אופיר צרפתי, חברתו, שובל, וחברים נוספים בילו ביחד במסיבה ברעים. באותה המסיבה חגג אופיר את יום הולדתו ה-27. הצילומים מחגיגת יום ההולדת הם אות החיים האחרונה מאופיר.

אופק כהן, בן דודו של אופיר, העלה פוסט בפייסבוק, שבו תיאר מה קרה שם, במסיבת "הטבח", כשהחלה מתקפת המחבלים: "ביום שישי, 6 באוקטובר, אופיר חגג יום הולדת במסיבת 'הטבח' ברעים יחד עם שובל בת הזוג שלו ועם חברים נוספים. בבוקר שבת, 7 באוקטובר, לאחר שהחלה המתקפה על מתחם המסיבה, אופיר, שובל ושי (חברה נוספת), שנפרדו משאר חבריהם תוך כדי בריחה, מצאו מסתור בשדה מאחורי בול עץ גדול בתקווה שיגן עליהם ושהו שם קרוב לשעתיים.

"לאחר מכן הם הבינו, כי זה לא בטוח להמשיך ולהתחבא שם, כאשר בקרבתם מתרחש ירי בלתי פוסק. אופיר ניווט אותם, תחת אש, באמצעות מיקום שקיבל מחבריו. בשלב מסוים, הגיע רכב חילוץ שסייע בפינוי האנשים מאזור הקרב. לרכב הזה אופיר העלה את שובל ואת שי. לרוע המזל, לאופיר לא היה מקום ברכב. הוא ניסה להיכנס לתא המטען, שהיה עמוס בציוד, אך ללא הצלחה. למקום הגיע רכב נוסף, עליו, לבסוף, עלה אופיר. בשלב מסוים בנסיעה, הרכב עשה פנייה, שלאחריה נתקל במחבלים. אופיר שהה ברכב הזה עם רומי גונן, שדברה עם אימא שלה בטלפון וסיפרה לה שהם נפגעו מאש מחבלים, וביקשה ממנה להעביר את ההודעה לאימא של אופיר. זה, למעשה, היה הקשר האחרון שלנו עם אופיר. מאז אנחנו אובדי עצות, ואנו משקיעים את כל כוחנו בהשגת כל פרט מידע שיוכל לסייע לנו באשר למקום הימצאו של אופיר".

ל"מה הלוז" אמר אופק כהן: "אנחנו רק יודעים שאופיר נפצע, לא יודעים מהו אופי הפציעה. אנחנו יודעים שהוא נסע ברכב שבו נהג בן שמעוני, שנרצח, וגם גאיה שהייתה איתם ברכב נרצחה. אופיר ורומי גונן נעדרים. כל הנוסעים ברכב האחר, שבו הייתה בת זוגו של אופיר, חולצו בשלום. ברכב נמצאו רק גופותיהם של בן וגאיה. אנחנו משערים שאופיר ורומי נחטפו, אבל אין לנו שום אישור לכך מאף גורם רשמי. כבר 17 יום, שאין לנו מושג מה עלה בגורלם".

ספר קצת על אופיר.

"אופיר הוא נשמה טובה. הוא דאג לחבריו לפני שדאג לעצמו. הוא ניווט אותם בכל מסלול הבריחה, דאג להעלות את שובל, בת זוגו, ואת שי, חברתם, על רכב, כשלו עצמו לא נשאר מקום. בלית ברירה הוא עבר לרכב אחר, ואז קרה מה שקרה".

לדברי כהן, הוריו של אופיר, חנן ורישל, ושתי אחיותיו במצב קשה מאוד. "המשפחה שבורה. עד כה לא התקבל אצלה שום מידע מהותי משום גורם רשמי. "אנחנו מחכים לכל פיסת מידע, ולמעשה אנחנו עסוקים רק בזה 24/7", אומר כהן.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות