מתיחות בין סטודנטים יהודים וערבים בטכניון | אילוסטרציה

"גילו את הפנים המכוערות שלהם. מפחיד ללמוד במוסד הזה"

מתיחות שיא בין סטודנטים יהודים לערבים בטכניון על רקע מתקפת הטרור של 7 באוקטובר. סטודנטים יהודים נדהמו לגלות כי חלק מחבריהם הערבים לספסל הלימודים פרסמו פוסטים של תמיכה בטבח שביצע החמאס


מתיחות בין סטודנטים יהודים וערבים בטכניון | אילוסטרציה
3277

סטודנטים בטכניון נדהמו לגלות, כי חלק מחבריהם הערבים לספסל הלימודים פרסמו פוסטים המביעים תמיכה במתקפת הטרור של חמאס.

מיכל, סטודנטית בטכניון, סיפרה הבוקר (חמישי) ליוסי מזרחי בתוכניתו ברדיו צפון 104.5FM על התחושות קשות וההחלטה להגיש תלונות להנהלת הטכניון נגד אלו שהביעו שמחה לאחר זוועות 7 באוקטובר.

"זה התחיל באמת ב-7 באוקטובר, כשקרה מה שקרה", סיפרה מיכל למזרחי, מבחינתנו, זה ממש יום אבל של כל המדינה, של כל היהודים בעולם, ופתאום מתחילים לצוץ פוסטים של חברים מפקולטות שונות שלומדים איתנו במוסד שמסובסד על ידי המדינה, רובם על מלגה, שבהם כתבו '7 באוקטובר – היום השמח בחיי' או סטודנטית שהעלתה סרטון של הכנת שקשוקה וכתבה 'שקשוקת הניצחון'. כתבו שם דברים כמו 'החופש קרוב מתמיד' – דברים שלא רק שהם מעליבים, הם פשוט מזלזלים והייתי אומרת אפילו קצת מפחידים. לצערנו אנחנו לא רואים שום התקדמות מבחינת הנהלת הטכניון".

על הטיפול של הנהלת הטכניון בנושא, אמרה מיכל: "ההנהלה הוציאה הודעה לסטודנטים, שבה נכתב בין היתר כי נשיא הטכניון מינה צוות מיוחד שבדק את התלונות וקבע כי רבע מהן לא נגעו לסטודנטים בטכניון, בעוד תלונות אחרות כללו האשמות כזב. קודם כל, זה לא מספיק, וחשוב לי לציין גם שבחורה אחת, שהעלו אותה לבית דין משמעתי של סטודנטים, זה קרה רק כי היא כבר גם ככה בטיפול משטרתי. כלומר, הם לא רצו להראות שהם באמת לא עושים שום דבר נגד זה. חוץ מהמכתב הזה (מההנהלה), הם האשימו אותנו הסטודנטים ביצירת קרע בחברה ובקמפוס, ואני רוצה לשאול איך זה הגיוני שיום אחרי המכתב, מופיעים על קיר ההנצחה, שהוקם במיוחד לזכר קורבנות הטבח של 7 באוקטובר, שני פתקים שבאחד כתוב 'לשחרר את פלסטין' ובשני כתוב שאנחנו רוצחים?".

מיכל הוסיפה: "יש פה דיסוננס, יותר מ-30 אחוז מהסטודנטים בטכניון נמצאים כרגע על מדים במילואים וגם הסגל, וכל הכבוד לכולם, אבל מצד שני יש את התלונות האלה שלא מגיבים עליהן בדרך הנדרשת, לא מספיק תקיפים איתם ובינתיים מנסים לסבן אותנו עם כל מיני הערות כמו 'זה לא בדיוק נכון'".

מהטכניון נמסר בתגובה לרדיו צפון 104.5FM: "אנו מגנים בתוקף אירועים מסוג זה, מביעים שאט נפש ממבצעיו. בזמן שאלפי סטודנטים וחברי סגל שלנו מגויסים להגנה על הבית, נתייחס באפס סובלנות למעשים כאלה. הפתקים ששמו על אותו קיר הוסרו לאלתר והוגשה גם תלונה במשטרה".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות