ח"כ אימאן ח'טיב יאסין בריאיון לערוץ הכנסת

אויבת מבית: "חמאס לא שחטו תינוקות ולא אנסו נשים"

את הדברים אמרה היום (ראשון) ח"כ אימאן חטיב יאסין (רע"מ) בריאיון למזל מועלם בערוץ הכנסת, כשהתבקשה להגיב על אירועי 7 באוקטובר. בעקבות הדברים, הנהלת מפלגתה ביקשה ממנה להתפטר מהכנסת


ח"כ אימאן ח'טיב יאסין בריאיון לערוץ הכנסת
499

"לא שחטו תינוקות, לפחות ממה שהיה בסרט, ולא אנסו נשים" – כך אמרה היום ח"כ אימאן חטיב יאסין (רע"מ) בריאיון למזל מועלם בערוץ הכנסת, כשהתבקשה להגיב על אירועי 7 באוקטובר. על השאלה האם צפתה בסרט, השיבה: "לא יכולה לצפות, אני שמעתי ממקור ראשון".

מועלם: מדובר באירוע הקשה ביותר לעם היהודי מאז השואה. חיפשו יהודים. שרפו יהודים. שחטו תינוקות, אנסו נשים…

ח'טיב יאסין: לא שחטו תינוקות, לפחות ממה שהיה בסרט, ולא אנסו נשים.

מועלם: לא שחטו תינוקות?

ח'טיב יאסין: ממה שהיה בסרט, לא שחטו.

מועלם: לא אנסו.

ח'טיב יאסין: לא. אם זה קרה, זה מביש.

מועלם: מה זה "אם זה קרה"? את לא חושבת שזה קרה?

ח'טיב יאסין: היה סרט שהקרינו אותו.

מועלם: את צפית בסרט?

ח'טיב יאסין: לא. אני לא יכולה לצפות. שמעתי ממקור ראשון, שלושה חברים מהמפלגה שלי, נכנסו וראו את הסרט, אנחנו ישבנו אתמול ודיברנו על מה שהיה בסרט, אני לא נכנסתי לראות את הסרט. כי באמת, גם מה שמגיע אליי לטלפון אני לא פותחת, זה גורם לעוד כאב. גם בלי אנסו ושחטו, זה דבר קשה, זה דבר נורא…
מועלם: דבר נורא זה פיגוע באוטובוס. זה הרבה יותר מזה.

ח'טיב יאסין: בשבילי נורא, זה משהו מאוד-מאוד גדול שאי אפשר לסבול. אנחנו לא מתעסקות עכשיו בסמנטיקה של הדברים. מה שקרה בשבילי זה לא אנושי. כאישה דתייה מוסלמית, זה נוגד את הערכים של האסלאם אפילו בתנאי מלחמה. אבל אי אפשר להתעלם גם מכל מה שהיה לפני או מה היה אחרי.

מועלם: זה מצדיק?

ח'טיב יאסין: זה לא מצדיק.

על פי פרסום של מוחמד מג'אדלה בחדשות 12, בעקבות דבריה של ח"כ ח'טיב יאסין, פנתה אליה הנהלת מפלגת רע"מ בבקשה שתתפטר מהכנסת. החוק, יש לציין, אינו מאפשר פיטורי חבר כנסת, אך באפשרותה של המפלגה לא לשלבו ברשימת המועמדים בבחירות הבאות.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות