עיריית תל אביב | צילום: דוד שי, ויקישיתוף

עיריית תל אביב לא אישרה הקמת מיצג לזכרם של קורבנות הטבח בדרישה לעונש מוות למחבלים

תנועת החזית האזרחית ביקשה מהעירייה להקים בעיר מיצג הכולל כנפי מלאך ענקיות המעוטרות בתמונות הנרצחים, כשבקדמתו חבל תליה עם דרישה לעונש מוות למחבלים. תשובת העירייה: "ההצעה אינה מתאימה להקמה במרחב הציבורי של העיר בשלב זה"


עיריית תל אביב | צילום: דוד שי, ויקישיתוף
346

עיריית תל אביב סירבה לבקשתה של תנועת החזית האזרחית לאשר לה להקים במרכז העיר מיצב לזכר קורבנות 7 באוקטובר בדרישה להטיל עונש מוות על המרצחים.

מהחזית האזרחית נמסר, כי המיצג כולל כנפי מלאך ענקיות המעוטרות בתמונות הנרצחים, כשבקדמתו חבל תליה עם דרישה לעונש מוות למחבלים המעורבים בפשעים נגד האנושות מ-7 באוקטובר. היום (שני) התקבלה תשובת העירייה, לפיה היא אינה מאשרת להציג מיצג מסוג זה בעיר.

מתנועת החזית האזרחית נמסר: "עיריית תל אביב והעומד בראשה התבלבלו. קשה לנו להאמין שיש מישהו שלא תומך בעונש מוות למחבלים הנאצים. אנחנו לא מקבלים את תשובת העירייה, ובכוונתנו להקים את המיצג בכל זאת, בזמן ובמקום שנמצא לנכון".

במכתב התשובה ששלח המשנה למנכ"ל העירייה רובי זלוף לחזית האזרחית, נכתב: "תודה על פנייתך והצעתך למיצג מחאתי לזכר הנרצחים ודרישה לענישה של רוצחים. העירייה בוחנת בימים אלה את ההצעות הרבות שמוגשות לה להנכיח במרחב הציבורי מחוות באמצעות מיצגים המוקדשים לאירועים הקשים בעוטף עזה, להנצחת הנרצחים והנופלים, לתמיכה ולאזכור החטופים והנעדרים".

עוד נכתב: "בכלל זאת בוחנת העירייה, כי תוכן המייצגים המוצעים אינו פוגע ברגשות הציבור, מותאם לקהלים רחבים ואת אפשרות יישומם העצמאי על ידי המציע, לרבות בהקשר של בטיחות ונגישות. מטבע הדברים העירייה יכולה להיענות רק לחלק מההצעות ומאפשרת הצבת מיצגים זמניים במיקומים ייעודיים שאושרו למטרה זו. הצעתך נבחנה על ידי צוות עירוני שהוקם לצורך העניין, כאשר לפי העקרונות שפורטו מעלה נמצא כי אינה מתאימה להקמה במרחב הציבורי של העיר בשלב זה".

תנועת החזית האזרחית הוקמה על רקע אירועי טבח אוקטובר, אשר יצרו קרע קשה באמונו של עם ישראל במערכות הביטחון בישראל ובהגנה לה הוא זקוק. התנועה הוקמה במטרה להחזיר את אמון העם ולהבטיח כי צה"ל ומדינת ישראל יפעלו באופן חופשי במהלך מלחמת עזה, כשיעדי המלחמה, אורכה ודרכי הפעולה שלה, יהיו כפופים אך ורק לצרכיה הביטחוניים והמדיניים של מדינת ישראל, וללא התחשבות בגורמים זרים. התנועה היא תנועה א-פוליטית, ומאחוריה עומדת קבוצת ישראלים ובהם לוחמים, מפקדים, משפחות שכולות, תושבי העוטף, אנשי תוכן ולוחמי סייבר, שכאבו וכואבים את האירועים הנוראים והחליטו לחבור יחדיו ולפעול כדי להבטיח שלעולם לא עוד.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות