בית החולים רמב"ם בחיפה (צילום: צבי בן ישי)

עובדות ברמב"ם טוענות: "נאסר עלינו לתלות דגלי ישראל במחלקה"

אחת העובדות: "זו בושה שאני לא יכולה לתלות דגל ישראל במחלקה שלי במדינת ישראל. בכריסמס הנוצריות מביאות בקביעות עצי אשוח, ואנחנו תמיד בעד"


בית החולים רמב"ם בחיפה (צילום: צבי בן ישי)
1151

עובדות במרכז הרפואי רמב"ם פנו ל"מה הלוז" וסיפרו כי ביקשו לתלות דגלי ישראל במחלקה, בה הן עובדות, אך סורבו.

כותבת עובדת: "אני אחות ברמב"ם. רצינו להביא דגלי ישראל למחלקה שלנו, אבל מנהלת הסיעוד לא הסכימה שנתלה דגלים במחלקה. היא יהודייה, אבל היא חוששת שיהיה מתח בין הצוות. זה לא דגל היהודים, זה דגל ישראל! זו בושה שאני לא יכולה לתלות דגל ישראל במחלקה שלי במדינת ישראל. אני לא נוקבת בשמות, כי אני לא רוצה להכפיש. מניחה שהיא קיבלה הוראה מגבוה. בסך הכל רצינו לתלות כמה דגלים במחלקה, לא משהו מתריס".

מוסיפה אותה עובדת: "אני חייבת לציין שבכריסמס הנוצריות מביאות בקביעות עצי אשוח, ואנחנו תמיד בעד. כמו כן, יש מחלקות, שבהן כן התירו לתלות דגלים, כנראה ששם אין מתח בין יהודים לערבים".

עובדת אחרת כותבת: "הסיפור ממש לא מובן לנו. בעיקרון, יש ברמב"ם דגלים ושלטים, אבל במחלקה שלנו אסרו עלינו להביא. שמעתי מעובדת במחלקה אחרת שהם ביקשו לאסוף תרומות לחיילים ולתושבי העוטף, אבל ביקשו מהם לא לעשות כן.

"אני פניתי לאחראית שלי בבקשה לתלות דגל במחלקה, אבל היא סירבה. אני בטוחה שזה לא מגיע ממנה, כי היא בעצמה אם שכולה והיא מתנדבת בהרבה מקומות. אבל, כנראה שהדגל שלנו מציק למישהו. אני לא היחידה שפנתה בבקשה זו וסורבה. אני פשוט רותחת. בינתיים הרופאות והאחיות הערביות מעלות פוסטים, שהן על גבול ההסתה, אבל הן נזהרות בלשונן ולכן זה לא הסתה. מצב הרוח של הצוות היהודי במחלקה מאוד ירוד".

הפוסט של מנהלת מחלקת התינוקייה, ד"ר הודא ג'ובראן
הפוסט של מנהלת מחלקת התינוקייה, ד"ר הודא ג'ובראן

העובדת צירפה פוסט שהעלתה לפייסבוק מנהלת מחלקת התינוקייה, ד"ר הודא ג'ובראן, וכך היא כתבה: "כולם עכשיו מדברים על כמה אנשי חמאס עשירים ושרוב הבכירים שלהם בכלל נמצאים מחוץ לעזה, והם הסיבה לעוני ולמצב הכללי של שאר האנשים שם. אם כל זה נכון, אז מי בעיקר נהרג במלחמה עכשיו בעזה? מי משלם את המחיר? האם באמת המלחמה תשיג את המטרות שלה – חיסול החמאס? או רק תגרום ליותר חפים מפשע משני הצדדים למות, או במקרה הטוב לחיות חיים שהם לא יותר טובים ממוות. אני שואלת את עצמי האם זו באמת המטרה העיקרית של המלחמה? ואם כן, כמה ילדים צריך להרוג על הדרך כדי להשיג את המטרה".

פנינו לרמב"ם לקבלת תגובה, אך היא לא התקבלה עד מועד פרסום הכתבה. לאחר פרסום הכתבה ב"מה הלוז" נמסרה התגובה הבאה: "הטענות שהאחיות מעלות אינן נכונות. רמב"ם מלא בדגלים מפה לפה. יש מחלקות שבהן לא רואים קירות מרוב דגלים. לגבי הטענות על הפוסט המדובר – ראשית הוא נבדק ונמצא שאינו מסית נגד מדינת ישראל או צה"ל, שנית – הוא נמחק שעות ספורות לאחר שעלה".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות