רז שפירא | צילום: פייסבוק

לאחר הפרסום ב"מה הלוז": הוחזרה לעבודה האחות מסורוקה שהושעתה לאחר שהוקיעה ברשת החברתית תומכי טרור

רז שפירא, שהוצאה בחודש שעבר לחופשה כפויה, לאחר שהעלתה באינסטגרם הפרטי שלה, שני פוסטים, שבהם הוקיעה עובדים במערכת הבריאות התומכים בחמאס – הוחזרה לעבודתה. עורך דינה, רועי גיל: "הבהרנו לבית החולים באופן חד משמעי, כי לא ניתן להשעות את רז שפירא, או ככלל להשעות עובד, בגין התבטאויות כלליות ברשת החברתית הפרטית שלו ואשר אינן נוגעות למקום עבודתו או פוגעות בו"


רז שפירא | צילום: פייסבוק
1686

הוחזרה לעבודה רז שפירא, אחות מיון ילדים במרכז הרפואי סורוקה, שהוצאה בחודש שעבר לחופשה כפויה לאחר שהעלתה לאינסטגרם פוסט, שבו היא מוקיעה תומכי טרור, עובדי מערכת הבריאות.

עו"ד רועי גיל, המייצג את שפירא מסר בתגובה: "רז שפירא הוחזרה לעבודה מספר ימים לאחר שנעשתה פנייה מטעם משרדנו לביטול ההשעיה הלא חוקית כלפיה. ככלל, אין מקור נורמטיבי למושג 'השעיה' בעולם העבודה ולא ניתן להשעות עובד או להודיע לו על אי התייצבותו לעבודה ללא תשלום שכרו המלא. המעסיק יכול, לכל היותר, להודיע לעובד ללא התראה מראש כי למחרת אינו מתייצב לעבודה וזאת עד שבעה ימים על חשבון ימי החופשה שלו (ככל שיש לו ימי חופשה צבורים). לאחר שבעה ימים המעסיק צריך לשאת בתשלום השכר על חשבונו.

"בפועל, רז שפירא שהתה בביתה מספר שבועות, וזאת לאחר שבית החולים הודיע לה כי היא מתבקשת שלא להתייצב לעבודה, כאשר מי שנשא בתשלום השכר היה בית החולים וללא ניכוי כלל של ימי חופשה. הפנייה אל רז שפירא, שבה נאמר לה כי היא מוחזרת לעבודה, לא נעשתה ישירות על ידי בית החולים, אלא באמצעות משרד עורכי דין שייצג את בית החולים ובהתנהלות מולנו".

עו"ד רועי גיל
עו"ד רועי גיל

עו"ד גיל מוסיף: "פורמאלית, לא נאמרה לרז שפירא הסיבה להשבתה לעבודתה, אך ברור כי לאחר שלבית החולים הובהר באמצעות דברינו, שאינם משתמעים לשתי פנים, כי לא ניתן להשעות את רז שפירא או ככלל להשעות עובד בגין התבטאויות כלליות ברשת החברתית הפרטית שלו ואשר אינן נוגעות למקום עבודתו או פוגעות בו. בית החולים אף הבין כי לא ניתן להעמיד את רז שפירא לשיחת שימוע בנסיבות שכאלה ובמיוחד כאשר היה ברור לכל הצדדים, כי רז שפירא היא עובדת מוערכת ומצטיינת.

"יצוין כי מבחינתה של רז שפירא, הדבר החשוב ביותר הוא חזרה לעשייה היומיומית המבורכת בבית החולים תוך שהיא שומרת על עמדותיה הציוניות והחשובות וללא התקפלות מול גורמים אשר ניסו לחבל בעבודתה ולנצל את תלותו של בית החולים בכוח האדם שלהם. משרדנו גאה לייצג דמות, אשר צדק, אהבה וטובת המדינה ניצבים כערך עליון לנגד עיניה".

הפוסטים שרז שפירא העלתה לאינסטגרם
הסטוריז שרז שפירא העלתה לאינסטגרם

תזכורת: לרז שפירא, אחות במיון ילדים במרכז הרפואי סורוקה, דף אינסטגרם פרטי עם עוקבים רבים, שבו, בימי שגרה, היא מנדבת טיפים ועצות להורים מתחום רפואת הילדים. בתחילת המלחמה העלתה שפירא לאינסטגרם סטוריז, שבהם התייחסה להחלטת מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, להשעות מיידית אחות שפרסמה פוסט תמיכה בטבח שביצע החמאס. שפירא כתבה בפוסט, בין היתר: "במקצוע היפה בעולם, המפלצות מרימות את הראש. תתי אדם, אחיות ואחים, שעובדים בבית החולים בארץ ישראל, אנשים שמטפלים בחולים, כותבים דברי תמיכה בטבח שעברנו ועודנו עוברים. עודנו מדממים… בי נשבעתי. אתם הפרויקט שלי. אני אדאג שכולם יידעו מי אתם. אני אעשה הכל שאתם לעולם, אבל לעולם, לא תעבדו במקצוע הזה".

בפוסט נוסף כתבה שפירא: "כמות ההודעות שקיבלתי בימים האחרונים הבהירה לי עד כמה המצב חמור בבית. אחרי שנסיים לטפל בהם שם, נהיה חייבים לטפל בתומכי הטרור כאן! אחרת לא עשינו כלום. כל השמות שהעברתם לי בטיפול…".

כאמור, בעקבות הפוסטים הללו הוצאה שפירא לחופשה כפויה, אלא שלאחרונה בהתערבות עורך דינה רועי גיל היא הוחזרה לעבודתה.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות