הטקס בפתיחת המשחק | צילומסך: ערוץ הספורט

מזעזע: אוהדי הפועל ת"א ביזו טקס לזכר שוטרים שנפלו

שריקות בוז ושירים בגנות המשטרה: כך התנהל הטקס לזכר שוטרים שנפלו במלחמת "חרבות ברזל", הערב (ראשון), לפני משחק הכדורסל של הפועל תל אביב מול הפועל באר שבע


הטקס בפתיחת המשחק | צילומסך: ערוץ הספורט
439

חלק מאוהדיה של הפועל תל אביב פשוט ביזו הערב (ראשון) טקס לזכר השוטרים שנפלו במלחמת "חרבות ברזל". במהלך הטקס הם שרקו שריקות בוז ושרו שירים בגנות המשטרה.

בעקבות האירוע המחפיר הוציא ארגון נשות השוטרים והסוהרים הודעת גינוי: "הארגון מגנה את התנהגות אוהדי קבוצת הפועל תל אביב בכדורסל, שביזו את זכרם של שוטרות ושוטרי משטרת ישראל שנפלו בהגנה על יישובי עוטף עזה והדרום במהלך המלחמה, במהלך טקס הנצחה שנערך בפתח המשחק. כמי שמייצגים את משפחות השוטרות והשוטרים, אנו חשים בושה ורואים בכאב רב את ביזוי טקס ההנצחה שנערך לשוטרים, שיצאו להגן בגבורה ובאומץ לב על אזרחי מדינת ישראל ואיבדו את חייהם בקרבות קשים והרואיים. אנו מצפים מכל הגורמים האחראיים, ובראשם הנהלת הפועל תל אביב, לגנות את התנהגותם המבישה של האוהדים".

הבעלים של הפועל תל אביב עופר ינאי הגיב: "האוהדים שביזו היום את הטקס במשחק, ביזו את כולנו. את המועדון, את הקבוצה ואת קהל אוהדי הפועל, שמאז השבת השחורה עסוקים בהעלאת הנרצחים והחטופים על נס. קשה לתאר עד כמה אני כועס הערב. אני יודע שמדובר בקומץ, יודע שהם הושתקו מיד על ידי אוהדים אחרים שהיו במקום ומכיר בעובדה שאותם אלה שביזו הם גם אלה שהיו בכל הלוויה.

"ועדיין, הפועל תגלה אפס סובלנות כלפי התנהגות זו. מי שיבזה טקסים כאלה בעתיד – לא ייכנס יותר למגרשים העונה. נקודה. בראשית העונה לקחתי על עצמי בשמחה גדולה קנס כספי משמעותי, כי לא הייתי מוכן שהאוהדים שלנו יושפלו. את ההחלטה הנוכחית אני לוקח מאותה הסיבה. להפועל יש את הקהל הטוב והערכי בארץ ולאף אחד אין רשות לבזות אותו. להעיף אותם מהמגרשים לתמיד".

מועדון הכדורסל הפועל תל אביב פרסם גם הוא התייחסות לאירועי הטקס לזכר חללי משטרת ישראל: "הפועל תל אביב מתביישת באירוע. יש לציין שבמגרש היו כ-80 אוהדי הפועל ורק חלק קטן מהם היו שותפים לביזוי הטקס באופן שאינו מייצג את ערכי המועדון והקהל המעולה שלו. ברצוננו להתנצל בפני המשפחה, הפועל באר שבע ושוטרי משטרת ישראל שאיבדו חברים רבים בהגנה על אזרחים בשבת השחורה. אנו נפעל על מנת שאירוע כזה לא יחזור שנית".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות