מחסני השוק בנשר | צילום ארכיון

"לכלוך, עובש, נזילות וחלודה": צו סגירה ל"מחסני השוק" במתחם מבנה תל חנן בנשר

ד"ר רנא שיבלי, סגנית רופאת מחוז חיפה, חתמה על צו סגירה מיידי לסופרמרקט "מחסני השוק" בנשר בעקבות ביקורת שבוצעה בו היום (שלישי). "בגלל חומרת הסכנה אני מוציאה את צו ההפסקה המינהלי לעסק לפני שימוע. תחולתו של צו זה היא מיידית", כותבת ד"ר שיבלי


מחסני השוק בנשר | צילום ארכיון
410

ד"ר רנא שיבלי, סגנית רופאת מחוז חיפה, חתמה היום (שלישי) על צו הפסקה מינהלי למרכול "מחסני שוק" בדרך בר יהודה 147 נשר.

בצו כותבת ד"ר שיבלי: "הריני להודיעך כי בתוקף סמכותי, אני מוציאה בזאת צו הפסקה (צו סגירה) מינהלי המצווה עליך או על כל אדם אחר הפועל מטעמך להפסיק באופן מיידי את הפעלת המרכול 'מחסני שוק' בנשר… במסגרת הצו אין להוציא, לשווק ו/או לעשות כל שימוש בכל המוצרים הנמצאים בעסק ואין להכניס אליו מוצרים כל זאת עד למתן הוראה אחרת".

ד"ר שיבלי מציינת, כי היא מוציאה את הצו לאור ממצאי הביקורת שנערכה היום בעסק על ידי מפקח המחלקה לבריאות הסביבה בלשכת הבריאות המחוזית בהשתתפות נציג מחלקת רישוי עסקים בעיריית נשר. "בביקורת זו נמצא כי המרכול מופעל בתנאים תברואתיים ירודים ביותר וקיימים בו ליקויים חמורים המסכנים את בריאות הציבור באופן מיידי", כותבת ד"ר שיבלי.

בהמשך מפרטת ד"ר שיבלי רשימה ארוכה של ליקויים, ביניהם: מקרר הביצים בתצוגה מלוכלך מאוד, שאריות מזון, ביצים שבורות על רצפה והצטברות אבק מרובה בוונטות האוורור. בחלק גדול ממקררי ומקפיאי התצוגה קיימות נזילות וישנם סמרטוטי רצפה, חלקם עבשים. מקררי התצוגה החלביים עם הצטברות עובשים מרובה בגב המקררים. כמו כן, בחלק במדפי המחירים המוצגים לצרכן עם התפתחות עובשים מרובה. חלק ניכר ממקררי ומקפיאי התצוגה בלויים ושבורים וחסרים בהם חלקים. מקרר הנקניקים מלוכלך מאוד וקיימת הצטברות מים עם שאריות מזון בחלקו התחתון. בשטח המחסן ובמקררים השונים ישנם הרבה בדלי סיגריות על הרצפה המעידים כי מעשנים בתוך מקררי הגיבוי ובשטח המחסן בקרבת מוצרי המזון. בחדר קירור דגים ישנה חלודה על התקרה והמדפים עם עובשים מרובים.

ממצאים נוספים על פי הדוח של ד"ר שיבלי: מכונת הקרח עם הצטברות עובשים. באטליז דגים קיים צינור ניקוז לביוב פתוח. חדר קירור ירקות עם עובש מרובה על מערכת האוורור, מרצפות שבורות, חלודה מרובה ובדלי סיגריות על הרצפה. במחסן של מחלקת בקר קיימת רטיבות בתקרה והתאורה אינה תקינה. מזון מאוחסן ללא הגבהה כנדרש במחסנים. מזון מוכן למאכל מאוחסן עם מזון גולמי. במאפייה נמצאו נמלים המטיילות על המוצרים שונים. עגלות המאפים, התנורים וכל הציוד הקבוע מלוכלכים מאוד, עם שאריות מזון, שומנים וניכר כי אינם מנוקים בין שימוש לשימוש".

את ממצאי הביקורת מסכמת ד"ר שיבלי: "בגלל חומרת הסכנה ומיידיותה אני מוציאה את צו ההפסקה המינהלי לעסק לפני שימוע. תחולתו של צו זה היא מיידית. על העסק להיות סגור ללא כל פעילות מרגע קבלת צו זה".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות