"רב סרן (מיל') ביחידת שלדג" | צילום מסך מערוץ 14"

מנכ"ל עיריית חיפה לשעבר, שמתמודד לראשות עיריית עכו מוצג כרב סרן בשלדג, אך שני הדברים אינם נכונים

חשיפת "וואלה ניוז" בשיתוף "חדשות חיפה והקריות": אוהד שגב מופיע בערוץ 14 כפרשן ומוצג כרס"ן בוגר יחידת שלדג. בפועל הוא לא בוגר היחידה וכלל לא קצין, אלא נגד ברמת דוד


"רב סרן (מיל') ביחידת שלדג" | צילום מסך מערוץ 14"
412

אוהד שגב, לשעבר מנכ"ל עיריית חיפה לתקופה קצרה ומועמד לראשות עיריית עכו, הוא לא רב סרן והוא לא בוגר יחידת שלדג. למרות זאת, באולפן ערוץ 14, שם הוא מופיע כפרשן הוא מוצג ככזה.

כתב "וואלה ניוז", יואב איתיאל, מדווח, כי בתמונת סטילס שהנציחה שידור אחד כזה, המסך היה מפוצל: משמאל – פיגוע רצחני במחסום המנהרות, ומימין – הפרשן אוהד שגב שתחתיו כיתוב עם הרקורד הצבאי הכוזב.

אחד מעוזריו של שגב, הדהד לאחר מכן את צילום המסך הזה עם הכיתוב "פעם שלדג, תמיד שלדג", ובעלון לתושבי עכו, שבו שגב (53) פונה לבוחרים בנימה אישית, הוא מספר: "בצה"ל שירתי כמפקד ביחידה מובחרת בחיל האוויר".

העיתונאי יואב איתיאל פנה אל שגב ושאל אותו מספר שאלות: באיזו יחידה ובאיזה תפקיד שירתת בסדיר? באיזו דרגה השתחררת משירות סדיר? לאיזה פרק בשירות שלך מתייחסת האמירה "בצה"ל שירתי כמפקד ביחידה מובחרת בחיל האוויר"? באיזו יחידה ובאיזה תפקיד? ושאלה פשוטה אחרונה – האם הכתובית המלווה את הופעותיך בערוץ 14 – "רס"ן (מיל') אוהד שגב לשעבר קצין ביחידת שלדג" – מדויקת?

"אני גאה בשירותי בסדיר כמפקד ביחידה מיוחדת בחיל האוויר. שירתי שנים רבות כרס"ל בשירות מילואים", השיב בסופו של דבר שגב באמצעות יועצו, תוך שהוא מודה בעצם שאינו קצין ואינו בוגר שלדג. לא מובחרת אלא מיוחדת? איזו יחידה מיוחדת? על כך לא ממש ענה עדיין. "כנף 1", השיב היועץ, כלומר בסיס רמת דוד. כבוד.

שגב טוען עוד, כי כלל אינו מופיע כפרשן לענייני צבא וביטחון: "אני מוזמן לראיונות ופאנלים כמי שכיהן שנים רבות כמנכ"ל עיריית עכו וכמנכ"ל עיריית חיפה. המומחיות שלי היא ניהול ערים, טיפול בעורף בזמן משבר, דאגה לחוסן של תושבי רשויות מקומיות וכדומה", הוא מסביר. "במהלך קמפיין הבחירות שלי הוצגתי כמי ששירת בחיל האוויר בתפקיד פיקודי.

"לצערי אירעה שגיאה בהודעה לתקשורת בשל חוסר תשומת לב הנובעת מגיוסו בצו 8 של צוות הקמפיין הקבוע התורם את זמנו ומרצו לביטחון המדינה", מסר באמצעו יועצו.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות