חזיר בר בחיפה | צילום ארכיון

"לספק לצה"ל חזירי בר שייכנסו לפני הלוחמים למבנים ממולכדים ומנהרות"

חבר מועצת העיר חיפה, קיריל קארטניק, יו"ר סיעת "אני חי פה", הגיש לקליש רותם הצעה לסדר, שבה הוא מציע להעביר אלפי חזירי בר במשאיות מחיפה לרצועת עזה: "אלפי החזירים יטרידו את המחבלים ואף יסכנו אותם. במקום שהמחבלים יילחמו בחיילים הם יילחמו בחזירים"


חזיר בר בחיפה | צילום ארכיון
953

חבר מועצת העיר חיפה המתמודד לראשות העירייה קיריל קארטניק הגיש לראש העירייה עינת קליש רותם הצעה לסדר, שבה הוא מציע לנצל את חזירי הבר הרבים בחיפה לטובת הצלת חיילים.

קארטניק אמר ל"מה הלוז": "הרעיון הוא לצמצם פגיעה בחיילים כאשר הם נכנסים למבנים ממולכדים ולמנהרות על ידי פיזור חזירי בר בכל המקומות החשודים. אם היינו שולחים כמה חזירים לתוך המבנה שבו אירע האסון אמש, ייתכן שהיינו מונעים את נפילתם של חיילינו. יש לנו הרבה חזירים מיותרים. אין לנו חיילים מיותרים".

חייל צה"ל (צילום ארכיון: דובר צה"ל, למצולם אין קשר לכתבה)

בהצעה לסדר כותב קארטניק: "כידוע לכולם, בחיפה יש שפע של חזירי בר, הגורמים נזק עצום לתושבי העיר: מקלקלים שטחים ירוקים, תוקפים עוברי אורח וכלבים, גורמים לתאונות דרכים וכו'. ראש עיריית חיפה נלחמת בחזירים כבר כמה שנים, אך ללא הצלחה, ורק השנה הומתו מאות חזירי בר 'סוררים'".

חבר מועצה נמרץ. קיריל קארטניק בישיבת מועצת העיר חיפה | צילום: ראובן כהן

קארטניק מוסיף: "דווקא עכשיו, בזמן המלחמה עם אויבינו בעזה, יש הזדמנות להפוך את הרע לטוב ולהשתמש בחזירי בר כדי להציל חיי אדם. למעשה, עם השלמת כיתור צפון עזה, ועל מנת להשלים את כיבוש מעוזי החמאס בחאן יונס ובמקומות נוספים, במקום לסכן את חיילינו ברדיפה אחרי כל מחבל בתוך המבנים ובמנהרות, אני מציע להעביר אלפי חזירי בר במשאיות מחיפה לרצועת עזה. אלפי החזירים יטרידו את המחבלים ואף יסכנו אותם. במקום שהמחבלים יילחמו בחיילים הם יילחמו בחזירים, שהם 'טמאים' על פי האסלאם. כך נוכל גם לחשוף את מיקומם של אותם מחבלים. בנוסף לאמור, החזירים הם אלה שיעלו על מוקשים במקום חיילינו".

ראש עיריית חיפה עינת קליש צילום ראובן כהן
ראש עיריית חיפה עינת קליש | צילום ראובן כהן

את ההצעה לסדר מסכם קארטניק: "הזרמת אלפי חזירים לתוך עזה אינו מנוגדת לחוק הבינלאומי. המטרה העיקרית היא להימנע מפיצוץ מטעני חבלה על חיילינו וגם הפעלת לחץ נוסף על המחבלים. גורם ההפתעה ישחק לטובתנו. הצעתי: עיריית חיפה תספק לצה"ל חזירי בר בכמויות הנדרשות להצלת חיי חיילנו בעזה".

בתחילת השבוע דיווח אמיר שואן, כתב "הצינור", על תקרית יוצאת דופן עם חזיר בגבול הצפון.

על פי הדיווח, שלושה מחבלי חיזבאללה ניסו לחדור לישראל, כשהם מצוידים בטילי לאו, רימונים ורובי קלצ'ניקוב. השלושה אותרו על ידי כוח צה"ל, שירה לעברם. לאחר הירי, הלוחמים יצאו לבדוק שהמחבלים אכן נוטרלו ושהאיום אכן הוסר, אלא שסבך הצמחייה לא איפשר להם לוודא שהמחבלים אכן נפגעו.

וכך, בעוד החיילים מנסים לפלס את דרכם בצמחייה הסבוכה ורגע לפני שהם נכנסים היישר לתוך הכוונת של המחבלים, הגיח לעברם חזיר בר. המחבלים שהיו בטוחים שחזיר הבר הוא כוח צה"ל, ירו לעבר החזיר, וכך בעצם חשפו את עצמם – וחוסלו על ידי כוחותינו.

 


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות