צילום אילוסטרציה: Freepik

הקו החם שמסייע לתושבים המפונים להתמודד עם הלחצים הכלכליים

מיזם "עוברות ושוות", יחד עם המרכז לצמיחה פיננסית בחסות בנק הפועלים, פתח "קו חם" ללא עלות, לתשובות על שאלות בנושא כסף וזכויות של משפחות מאזורי העימות


צילום אילוסטרציה: Freepik
340

"האם המעסיק יכול לכפות עליי חל"ת?"; "אנחנו מפונים מהבית ואני לא יכולה להגיע למקום העבודה, המעסיק מסרב לשלם לי משכורת, מהן הזכויות שלי במקרה זה?" – אלה הן רק חלק מהשאלות המתקבלות בקו החם, שנפתח על ידי מיזם "עוברות ושוות" ביחד עם המרכז לצמיחה פיננסית בחסות בנק הפועלים, כדי לסייע למשפחות אלו להתמודד עם הלחץ הכלכלי שנוצר על רקע מלחמת "חרבות ברזל".

תושבים מאזורי העימות, שפונו מבתיהם וגם כאלה שלא פונו, תושבי אופקים, למשל, נתקלים בבעיות כלכליות שהולכות וגדלות עם הזמן. חלק מהמפונים איבדו מקום עבודה, אבל צריכים להמשיך לשלם משכנתה, הלוואות, תשלומים שוטפים, משכורות ולכלכל את המשפחה במצב של אי ודאות.

במסגרת ה"קו חם", הפועל ללא עלות, נשות מקצוע פיננסיות מובילות מקהילת "עוברות ושוות" מקיימות שיחה של שעה בטלפון או בזום ועונות על שאלות הנוגעות למיצוי זכויות, כמו: האם אפשר לכפות על עובד חל"ת ומי משלם את הזכויות הסוציאליות של עובד שהוצא לחל"ת, שאלות על התנהלות מול המשכנתה והלוואות אחרות ועוד. כמו כן, לקו החם מתקבלות לא מעט פניות של עצמאיים ובעלי עסקים קטנים, מהן עולה כי קיימת חרדה כלכלית – תחושה של חוסר שליטה, שמשליכה גם על תחומים אחרים כמו יחסי הורים וילדים וזוגיות.

פניות רבות מתקבלות בקו מתושבי אופקים. בשבוע שעבר ביקרו נציגות מ"עוברות ושוות" במרכז עוצמה באופקים, נפגשו עם תושבים ושמעו ממקור ראשון על הקושי לחזור לשגרת החיים ועל המצוקה הכלכלית שהם חווים.

הקו החם הוקם על ידי "עוברות ושוות" – מיזם המקדם עצמאות פיננסית של נשים, הפעיל ברשתות החברתיות עם 130 אלף עוקבות בפייסבוק ובאינסטגרם. המיזם מקיים הרצאות וקורסים פיננסיים לנשים, ובתקופת המלחמה מפעיל, לצד הקו החם, הרצאות שבועיות בנושאים הקשורים להתנהלות כלכלית בעת הזו.

הקו החם הוקם בשיתוף המרכז לצמיחה פיננסית של בנק הפועלים – מיזם חברתי, שהוקם במטרה לשפר את ההתנהלות הכספית של צעירים, סטודנטים, שכירים, עצמאים ועוד. על רקע המלחמה המיזם פועל להוות רשת תמיכה ללא עלות באמצעות שני מתחמים ייעודיים למשקי בית ומשפחות ולבעלי עסקים, בהרצאות זום וליווי אישי.


הפנייה לקו החם נעשית באמצעות מיני-סייט ייעודי. הפונים בוחרים את התחום, עליו הם רוצים לדבר, ואשת מקצוע רלוונטית פונה אליהם.

למיני-סייט הקליקו >>כאן<< 

 


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות