ארכיון

משרד הפרסום שתובע את שופרסל ב-5.4 מיליון שקל

גיתם BBDO טוען כי סיום ההתקשרות מצד שופרסל לאחר העברת השליטה לאחים שלומי ויוסי אמיר אינו חוקי, ודורש פיצויים על הפרת הסכם


ארכיון
203

משרד הפרסום גיתם BBDO הגיש תביעה בסך 5.4 מיליון שקל נגד רשת שופרסל, בטענה להפסקת ההתקשרות באופן חד-צדדי בעקבות חילופי הבעלות ברשת – כך דווח באתר news1. התביעה, שהוגשה ב-6 באוקטובר 2024 לבית המשפט המחוזי בתל אביב, חושפת פרטים חדשים על תקציב הפרסום של שופרסל בשנים האחרונות.

משרד גיתם, שנמצא בבעלות משה תאומים ומודי כידון, משמש כאחד ממשרדי הפרסום הגדולים בישראל ומטפל בלקוחות מרכזיים כמו בנק הפועלים, אל-על, מגדל, פוקס, הוט, אסם, תנובה, אינטל ושיכון ובינוי. במשך 40 שנה, היה גיתם משרד הפרסום של שופרסל, עם תקציב שנתי שנע בין 60 ל-70 מיליון שקל.

על פי הדיווח, הבעיות בין הצדדים החלו לאחר שהאחים שלומי ויוסי אמיר, בעלי רשת פרשמרקט, רכשו בפברואר השנה את גרעין השליטה בשופרסל (25%) ומונו למנכ"לים משותפים בחודש מאי. זמן קצר לאחר מכן, ב-29 במאי, הודיעה שופרסל לגיתם על הפסקת ההתקשרות בין הצדדים באופן מיידי, ללא מתן הודעה מוקדמת של ארבעה חודשים, כפי שנקבע בהסכם.

גיתם טוען כי הפסקת ההתקשרות נבעה אך ורק מחילופי הבעלות, למרות שבשופרסל הביעו שביעות רצון מלאה משירותיו. בנוסף, התביעה חושפת כי שופרסל לא שילמה עבור שירותים שסופקו עד לסיום ההתקשרות, וכי היא חייבת פיצויים על אי-עמידה ביעדי רכישת המדיה לשנים 2023-2024.

במסגרת התביעה נחשף כי תקציב הפרסום של שופרסל בערוצי התקשורת המרכזיים עמד על 33 מיליון שקל לקבוצת קשת (זכיינית ערוץ 12) ו-14.5 מיליון שקל לקבוצת רשת (זכיינית ערוץ 13).

שופרסל, מנגד, טוענת כי ההסכם בין הצדדים לא אושר כנדרש על ידי מוסדות החברה, ולכן לא הייתה מחויבת להודעה מוקדמת של ארבעה חודשים. בנוסף, החברה טוענת כי בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" הוסכם שאין צורך לעמוד ביעדי 2023, וכי אי אפשר לבצע חישוב יחסי לתקציב 2024 בשל סיום ההתקשרות.

התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין חגית לוגסי, כפיר אלבז ויאיר תורג'מן, וכתב הגנה טרם הוגש.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות