החשוד בפעולה | צילום: דוברות המשטרה

תושב חולון נעצר בחשד שהונה לקוחות בנק בהיקף של מאות אלפי שקלים

שיטת הפעולה: לקוחות הבנק היו מקבלים שיחת טלפון מהחשוד שהזדהה בפניהם כאיש ביטחון של הבנק ועדכן אותם כי קיימת לכאורה בעיה בחשבונם. לאחר שנשלח אליהם קוד אימות, החשוד היה מבקש מהם את הקוד ואז מגיע לכספומט ומושך את הכספים


החשוד בפעולה | צילום: דוברות המשטרה
195

חקירה סמויה שנוהלה בשבועות האחרונים על ידי מפלג ההונאה של משטרת מחוז תל אביב, הובילה למעצרו של תושב חולון (24), החשוד שהזדהה כאיש בטחון של בנק גדול והונה את לקוחות הבנק באזור תל אביב וחולון בהיקף כולל של מאות אלפי שקלים.

במסגרת חקירה סמויה ומורכבת של מפלג ההונאה במשטרת מחוז תל אביב, בשיתוף מחלקת הביטחון של הבנק, עלה חשד, כי בסניפי הבנק באזור תל אביב וחולון, מתבצעות במרמה פעולות משיכת כסף מזומן בכספומטים מחשבונות בנק של לקוחות בהיקפים של מאות אלפי שקלים.

עם התפתחות החקירה, נחשפה שיטת הפעולה של החשוד: לקוחות הבנק היו מקבלים שיחת טלפון מאדם שהזדהה בפניהם כאיש ביטחון של הבנק ועדכן אותם כי קיימת לכאורה בעיה בחשבונם. לאחר שנשלח ללקוחות התמימים קוד אימות, החשוד היה מבקש מהם את הקוד ואז מגיע לכספומט ומושך את הכספים.

בחקירה התברר, כי בימים האחרונים בוצעו מספר משיכות כסף מזומן מחשבונות של לקוחות הבנק באמצעות קוד מכספומטים באזור תל אביב וחולון. החוקרים הצליחו לאתר את החשוד בעת ביצוע פעולות המשיכה, ושוטרי סיור של משטרת יפו עצרו אותו בסמוך לסניף בנק באזור תל אביב, כאשר באמתחתו סכום כסף של 14 אלף שקלים במזומן.

החשוד נעצר אתמול (שני) והועבר לחקירה במפלג הונאה של משטרת מחוז תל אביב. מעצרו הוארך בבית משפט השלום בתל אביב.

מהמשטרה נמסר: "אנו קוראים לציבור לא למסור פרטים של חשבון הבנק או כרטיס האשראי דרך הטלפון לאנשים לא מזוהים באופן וודאי. במידת הצורך יש לנתק את השיחה ולהתקשר לשירות הלקוחות. אין למסור קוד זיהוי שנשלח אליכם לשום גורם. לא למי שטוען כי הוא נציג חברת האשראי או הבנק וגם לא לבית עסק. הקוד נועד לטובת כך שהלקוח עצמו יהיה זה שיזין אותו. אף גורם מלבד הלקוח לא אמור לקבל לידיו את הקוד".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות