צילום: Freepik

משרד הבריאות מעדכן על שני חולי חצבת נוספים: שני אחים מהקריות

אחד מהאחים נסע ביום חמישי, 25 בינואר, בשעה 15:30, בקו מספר 4 של המטרונית מתחנת מרכזית חיפה-חוף הכרמל וירד בצומת צבר בקרית ביאליק. נוסעים שהיו על המטרונית מתבקשים לוודא כי הם מחוסנים משרד הבריאות עדכן כעת (רביעי) על שני אחים לא מחוסנים מאזור הקריות שחלו בחצבת. על פי הודעת המשרד, מאז ספטמבר האחרון דווח על […]


צילום: Freepik
224

אחד מהאחים נסע ביום חמישי, 25 בינואר, בשעה 15:30, בקו מספר 4 של המטרונית מתחנת מרכזית חיפה-חוף הכרמל וירד בצומת צבר בקרית ביאליק. נוסעים שהיו על המטרונית מתבקשים לוודא כי הם מחוסנים

משרד הבריאות עדכן כעת (רביעי) על שני אחים לא מחוסנים מאזור הקריות שחלו בחצבת. על פי הודעת המשרד, מאז ספטמבר האחרון דווח על שני חולים ממחוז חיפה ושישה ממחוז הצפון, 10 חולים מתל אביב, מקרה אחד מאזור נתניה, ומקרה נוסף מאזור ירושלים. ככל הנראה שני האחים מהקריות נדבקו במהלך שהייה בחו"ל.

עוד נמסר בהודעת המשרד, כי בחקירה אפידמיולוגית התברר, כי אחד מהאחים נסע בתחבורה הציבורית ביום חמישי, 25 בינואר, בשעה 15:30. הוא עלה על קו מספר 4 של המטרונית מתחנת מרכזית חיפה-חוף הכרמל וירד בצומת צבר בקרית ביאליק.

נוסעים שהיו על המטרונית מתבקשים לוודא כי הם מחוסנים בהתאם להמלצות משרד הבריאות, ואלה הן: השלמה לשני חיסונים מגיל שנה, במרווח של חודש ביניהן. נוסע שנולד לפני 1957 נחשף לנגיף בילדות ולא צריך להתחסן. ילדים עד גיל 6 יש להשלים את החיסונים בטיפות החלב, ילדים מעל גיל 7 יש להשלים חיסונים דרך שירותי הבריאות לתלמיד ומבוגרים בקופות החולים.

משרד הבריאות ממליץ לנשים הרות שאינן מחוסנות בשתי מנות ולאנשים הסובלים מדיכוי חיסוני ושהיו על המטרונית בשעה זו, לפנות לרופא/ת המשפחה או למוקדים לרפואה דחופה בכדי לקבל חיסון מונע. מחלת החצבת היא מחלה נגיפית מידבקת ביותר שמתבטאת בחום, הרגשה כללית רעה, נזלת ופריחה ועלולים להיות לה סיבוכים קשים ואף מסכני חיים.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות