יונה יהב וליסה פרץ | צילום: גביש מדיה

חיפה: "השפילה והתעמרה בעובדים" – הכירו את ליסה פרץ, המצטרפת החדשה למטה של יונה יהב

"הרגשתי שהיא מנסה למחוץ אותי כמו ג'וק קטן" ● "היא דרסה אותי יום-יום, כל פעם קצת" ● "אתה מרגיש כאילו עושים לך גזלייטינג" ● "אני מתייחסת אליה בתור טראומה" ● לפני כשנתיים, אתר "זמן ישראל" אסף כעשרים עדויות של אנשים שעבדו עם העורכת ליסה פרץ ב"הארץ" ב-13 השנים האחרונות – המלמדות על סביבת עבודה רעילה, ספוגה בזלזול, אלימות מילולית, התעלמות, הלנת תשלום והתעמרות, במיוחד בנשים הכפופות לה ● אך כל זה לא מנע מיונה יהב להודיע בשבוע שעבר כי פרץ מצטרפת למטה שלו ושהיא "תוביל את התוכנית שלו לחידוש חיי התרבות בחיפה"


יונה יהב וליסה פרץ | צילום: גביש מדיה
189

בשבוע שעבר, דיווח מטה יונה יהב, המתמודד לראשות העיר חיפה, כי "העיתונאית ליסה פרץ מצטרפת למטה הבחירות שלו". מה שלא דיווח המטה זה שלפני כשנתיים פורסם על פרץ תחקיר נרחב המאשים אותה בהשפלות והתעמרויות בעובדות ובעובדים תחתיה כששימשה כעורכת ב"הארץ".

ליסה פרץ לא הכחישה בזמנו את הטענות בתחקיר, ומסרה אז בתגובה ל"זמן ישראל": "בכתבה עלו טענות קשות הנוגעות ליחסי האנוש שלי כעורכת. אין לי ספק שהדברים שנאמרו בה משקפים רגשות אמיתיים של הכפופים לי. לא אשפץ או ארכך את הנאמר. אני מבינה את הפגיעה ומביעה עליה חרטה וצער. בכוונתי לעבד ולהפנים את הלקחים ומכאן והלאה להשקיע בשיפור יחסי העבודה שלי עם עובדיי. אני מבקשת סליחה מכל עובדת ועובד שפגעתי בה ובו".

בעיתון "הארץ" הגיבו בזמנו כי "התנהגות של מנהל כלפי עובדיו, כפי שתוארה בתחקיר, אינה מקובלת עלינו", ומאוחר יותר פרץ הפסיקה לעבוד בעיתון.

אך כל זה לא הפריע ליונה יהב להכריז כי בעזרתה של פרץ, "אהפוך את חיפה לבירת התרבות של ישראל, עם חיי תרבות, פנאי ואמנות מגוונים. בהשקעה בתרבות אפיח בחיפה אופטימיות ותקווה".

יהב אף בירך על הצטרפותה של ליסה פרץ לצוות המטה. "לליסה זכויות רבות בקידום התרבות בישראל, והיכרות מעמיקה עם כל רבדיה".

יהב רק שכח להזכיר כאמור, כי פרץ, העורכת לשעבר של המוספים "גלריה שישי" ו"ספרים" של "הארץ", כיכבה בתחקיר שפרסם אז אודותיה העיתונאי אבנר הופשטיין באתר "זמן ישראל". התחקיר של הופשטיין התבסס על עדויות של יותר מ-20 עובדים, שטענו להתעמרות מתמשכת בהם מצד פרץ. כמו כן דווח בתחקיר על מקרים שבהם פרץ הזמינה טקסטים מכותבים חיצוניים, ולאחר מכן גנזה אותם בלי לשלם למחברים.

מוועד עובדי "הארץ" נמסר בזמנו לתחקיר: "נציגות העובדים רואה בחומרה כל מקרה של הטרדה, התנכלות או התעמרות בעובדות/ים, ותמשיך לפעול למיגור התופעה ולסביבת עבודה בטוחה. לוועד 'הארץ' הגיעו בשנים האחרונות מספר תלונות וטענות של עיתונאיות בנוגע לעורכת 'גלריה שישי', ליסה פרץ. בין השאר, עלו טענות לגבי יחס לא הוגן, אווירה בעייתית וחשד לאפליה על בסיס מגדרי".

 


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות