ליטל שמש | צילום: סטודיו תומאס תומר שלום

"כמה שווה יהודי מת?" ספר חדש ומטלטל לעיתונאית ליטל שמש

זריקת בקבוק תבערה על מכונית – 4,000 שקלים; דקירה ופציעת נער יהודי באורח אנוש – 6,000 שקלים. רצח שיוביל למאסר עולם יזכה את המחבל בלא פחות ממיליון דולרים • לאחר רצח דודה ובן דודה יצאה ליטל שמש למסע בעקבות המשכורות שמקבלים המחבלים רוצחי היהודים


ליטל שמש | צילום: סטודיו תומאס תומר שלום
1133

שי סיילס ניגרקר ובנו אביעד, שנרצחו באוגוסט האחרון בפיגוע בחווארה, הם דודה ובן דודה של העיתונאית ליטל שמש. מתוך הזעזוע והשכול האישי שלה, היא יצאה למסע בעקבות המשכורות שמקבלים המחבלים רוצחי היהודים, והמסע הזה רואה אור בימים אלה בספר פרי עטה – "כמה שווה יהודי מת".

בספרה חושפת שמש את מנגנון ההסתה, התמריצים והסבסוד של הרשות הפלסטינית לרצח היהודים, ומשתפת ברגעים הדרמטיים, בהם תפקידה הוביל לחשיפה שטלטלה את חייה.

"הייתי בבית כשההודעות על שני נרצחים בחווארה התחילו לרוץ בקבוצות הוואטסאפ של אנשי תקשורת. למרבה הזעזוע, הפלסטינים בזירה צילמו את תעודות הזהות של הנרצחים, והתמונות גם הן הגיעו לתפוצה רחבה. כך, על הספה בסלון שלי, ראיתי פתאום את פניהם האהובות של הדוד שלי, סיילס, ובנו אביעד. מחבל הגיע למוסך שבו תיקנו את הרכב, ירה בהם מטווח קצר ורצח אותם. באותו ערב, כשאשתו הצעירה של אביעד עוד ניסתה לעכל שהיא עכשיו אלמנה, כבר שידרו כרגיל את תוכניות הריאליטי בטלוויזיה. חזרנו מהר לשגרה".

"כמה שווה יהודי מת". כריכת הספר
"כמה שווה יהודי מת". כריכת הספר

שמש לא חזרה לשגרה. היא חקרה את המנגנון מקפיא הדם, במסגרתו דם יהודי מתומחר ומתומרץ עבור מחבלים. תוצאות המחקר, שכולל ראיונות עם משפחות שכולות ומומחים, הפכו לספר שאינו קל לעיכול, אך הוא בגדר קריאת חובה לכל ישראלי, שרוצה לראות את המדינה שלו נאבקת בטרור בכל הכלים העומדים לרשותה.

בספר חושפת שמש את המחירון המלא לרצח יהודים: זריקת בקבוק תבערה על מכונית שווה למחבל – 4,000 שקלים; דקירה ופציעת נער יהודי באורח אנוש – 6,000 ש"ח. רצח שיוביל למאסר עולם יזכה את המחבל בלא פחות ממיליון דולרים.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות