צילום אילוסטרציה: Freepik

יועץ מס ממרכז הארץ חשוד בהפצת חשבוניות פיקטיביות בסכום של כ-186 מיליון שקלים

מטרת הפצתן של חשבוניות פיקטיביות היא לאפשר למקבל החשבוניות לקזז חבות מס או להעניק כסות חוקית להוצאות שהוא אינו מעוניין להצהיר עליהן. מרשות המיסים נמסר, כי מדובר בתופעה הפוגעת בקופת המדינה וגורמת לנזק של מיליארדי שקלים בשנה


צילום אילוסטרציה: Freepik
191

בית המשפט המחוזי בבאר שבע התיר היום (ראשון) לפרסם, כי יועץ מס, בעל משרד גדול ממרכז הארץ, נעצר בשבוע שעבר על ידי רשות המיסים, בחשד ששיתף פעולה במערך של הפצת חשבוניות פיקטיביות בסכום כולל של למעלה מ-186 מיליון שקלים בין השנים 2023-2022.

חשבוניות פיקטיביות הן חשבוניות שמופצות מבלי שהמוצר או השירותים המפורטים בהן סופקו ומבלי שהסכומים המפורטים בהן שולמו. מטרת הפצתן היא לאפשר למקבל החשבוניות לקזז חבות מס או להעניק כסות חוקית להוצאות שמקבל החשבוניות אינו מעוניין להצהיר עליהן. מדובר בתופעה הפוגעת בקופת המדינה וגורמת לנזק של מיליארדי שקלים בשנה.

במסגרת חקירה שמנהלת מחלקת חקירות מכס ומע"מ באר שבע והדרום ברשות המסים, עולה החשד, כי יועץ המס הפעיל אנשי קש, הקים חברות קש, ניהל ספרים כוזבים והגיש דוחות מזויפים ושקריים למע"מ במטרה לאפשר את ההפצה של חשבוניות פיקטיביות.

מרשות המיסים נמסר, כי הם רואים את החשדות בחומרה יתרה לאור היותו של החשוד יועץ מס. בית משפט השלום בבאר שבע שחרר את החשוד בתנאים מגבילים, לרבות צו איסור יציאה מהארץ, והטיל צו איסור פרסום על שמו.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות