צילום: Freepik

משרד הבריאות מעדכן: ארבעה חולים עם חצבת אובחנו בימים האחרונים

מאז חודש דצמבר 2023 אובחנו בישראל 18 חולי חצבת, מרביתם לא היו מחוסנים באופן מלא נגד המחלה


צילום: Freepik
117

משרד הבריאות מעדכן על ארבעה חולים עם חצבת שאובחנו בימים האחרונים בישראל. מאז חודש דצמבר 2023 אובחנו בישראל 18 חולי חצבת, מרביתם לא היו מחוסנים באופן מלא נגד המחלה.

המקרים החדשים שאובחנו:

תייר שהגיע מרוסיה ושהה במלר"ד במרכז הרפואי ברזילי מ-5 בפברואר בשעה 20:30 ועד 6 בפברואר בשעה 01:00.

ילד מחולון מחוסן במנה אחת שחזר מאזרבייג'ן ושהה במלר"ד במרכז הרפואי וולפסון החל מ-9 בפברואר בשעה 17:00 ועד 10 בפברואר בשעה 04:00.

אדם שנדבק מחולה אחר במחוז חיפה שנסע בקו 12 של אגד בקרית ים ב-9 בפברואר. שעת עלייה לאוטובוס – 12:00.

פעוט מנהריה שחוסן במנה אחת, על פי גילו.

ממשרד הבריאות נמסר, כי בכל מקרה של תחלואה מתבצעת חקירה אפידמיולוגית לאיתור המגעים ומתן הנחיות בהתאם לגיל, המצב החיסוני והמצב הרפואי.
אנשים שחוששים שנחשפו לחולים במועדים הרשומים מעלה ואינם מחוסנים בשתי מנות יכולים לפנות למוקד קול הבריאות 5400* לבירור ההמלצות.

מחלת החצבת היא מחלה נגיפית מידבקת ביותר שמתבטאת בחום, הרגשה כללית רעה, נזלת ופריחה ועלולים להיות לה סיבוכים קשים ואף מסכני חיים. אם מופיעים תסמינים אופייניים של חצבת יש לפנות טלפונית לרופא. עד לבירור הרפואי יש להימנע משהייה במרחבים ציבוריים.

החיסון לחצבת מעניק הגנה טובה מהמחלה ומסיבוכיה. במשרד הבריאות מדגישים את החשיבות שבמתן חיסון לילדים ומדוכאי חיסון במסגרת חיסוני השגרה במועדם על מנת להימנע מסיבוכי המחלה. בנוסף, ממליץ המשרד לנוסעים לחו"ל לוודא כי הם מחוסנים בשתי מנות. ניתן להשלים את החיסונים לפני הנסיעה לחו"ל במרפאות המטיילים.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות