משה שובל על רקע בנק מזרחי טפחות

שבע שנות מאסר ותשלום פיצויים של 80 אלף שקל: נגזר עונשו של תושב חיפה שאילץ פקידת בנק לשדוד את הסניף שבו עבדה

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (רביעי) את עונשו של משה שובל (71), שחטף עובדת בנק ודרש ממנה, באיומים, לשדוד את סניף הבנק, שבו עבדה. השופט: "מדובר בסיפור שכאילו נלקח ממותחן דמיוני. בקשת הסליחה 'ממי שנפגע' אינה מלמדת על הכרת עומק הסיוט שגרם"


משה שובל על רקע בנק מזרחי טפחות
155

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (רביעי) את עונשו של משה שובל (71), שחטף עובדת בנק ודרש ממנה, באיומים, לשדוד את סניף הבנק, שבו עבדה.

על פי כתב האישום, שובל החליט לשדוד את סניף בנק המזרחי טפחות ברחוב הנביאים שבו. בתחילת ספטמבר 2021, הוא זייף תעודה של חוקר פרטי מטעם הבנק, הגיע לביתה של פקידה שעובדת בסניף, וביקש ממנה להתלוות אליו למתקן סודי לצורכי חקירה בעניין מעילת כספים בבנק.

הפקידה הסכימה להתלוות אילו ונכנסה לרכב. שובל נסע עם הפקידה, ובדרך אף כיסה את עיניה במסכת בד, תוך שטען בפניה בכזב, כי אסור לה לדעת איפה ממוקם המתקן. הנאשם נכנס למחסן ששכר, הושיב את הפקידה על כיסא כשעיניה מכוסות, ולאחר כמה זמן תקף אותה באמצעות טייזר חשמלי, קשר את שתי ידיה באמצעות אזיקונים לידיות הכיסא והדביק סלוטייפ על פיה.

על פי כתב האישום, בשלב זה הציג שובל בפני הפקידה מצג כוזב, לפיו הוא חלק מחבורה של ארבעה אנשים אשר מבצעים מעשי שוד בארץ וכי באמצעותה הם מתכוונים לבצע שוד נוסף בבנק. שובל הסביר לפקידה כיצד יתבצע השוד והנחה אותה מה עליה לעשות תוך שהוא מאיים עליה. לאחר מכן, כך נטען בכתב האישום, הדביק מטען דמה לבטנה של הפקידה.

בחלוף שלוש שעות, כך על פי כתב האישום, לקח שובל את הפקידה לסניף הבנק שבו עבדה, תוך שהוא מאיים עליה שיגרום למותה מפיצוץ המטען, אם לא תשדוד את הבנק לפי ההנחיות שלו. שובל, שחיכה לפקידה בקרבת הבנק, נתן לה טלפון סלולרי והשאיר אותו מחובר, כדי שתעבירו למנהל הבנק. הפקידה נכנסה לבנק, העבירה את הטלפון למנהל, ושם דרש שובל מהמנהל סכום של 3 מיליון שקל ואיים עליו, כי אם הוא לא ימסור לידי הפקידה את סכום הכסף המבוקש בתוך שלוש דקות, הוא יפוצץ את המטען המחובר לפקידה ועוד שני מטענים נוספים שהונחו בסניף. המנהל התקשר לקצין הביטחון ולמשטרה, ובהנחיית קצין הביטחון הסיר מעל הפקידה את המטען והניח אותו בכספת. לעובדים וללקוחות הבנק הורה להתפנות מהמקום. כששובל הבין שהתוכנית שלו נכשלה, עזב את המקום. בהמשך היום, הוא נעצר כשהיה בדרכו לתל אביב.

כתב ואללה ניוז יואב איתיאל מדווח: עו"ד יאיר גויכמן מפרקליטות מחוז חיפה פלילי הדגיש במסגרת הטיעונים לעונש את חומרת המעשים, את התחכום הרב שבצידם ואת הפגיעה הקשה שנגרמה לפקידה שהייתה נתונה למסכת איומים והפחדות, וחשה סכנה ממשית לחייה. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לקבוע מתחם עונש הולם לכלל העבירות, מאסר ממשי לצד מאסר על תנאי ופיצוי לנפגעת העבירה.

בגזר הדין קבע השופט ארז פורת מבית המשפט המחוזי בחיפה, כי מדובר בסיפור שכאילו נלקח ממותחן דמיוני. "בקשת הסליחה 'ממי שנפגע' אינה מלמדת על הכרת עומק הסיוט שגרם".

השופט פורת הוסיף: "בגזירת העונש, שקלתי את נסיבותיו האישיות של הנאשם: גילו המתקדם, עברו הפלילי הנקי והודאתו באשמה, גם אם בשלב מתקדם של ההליך. נתתי משקל משמעותי למצבו הרפואי הכולל… לצד אלה, אציין כי בדבריו האחרונים, ניכר כי הנאשם אינו מפנים את חומרת מעשיו והוא ממוקד בהשפעת הכליאה על מצבו שלו. בקשת הסליחה הכללית 'ממי שנפגע' אינה מלמדת על הכרת עומק הסיוט שגרם למתלוננת ולמשפחתה". בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות במלואה והדגיש שגזר דין זה יהווה כלי להרתעת הרבים מפני מעשי סחיטה קשים אשר הפכו ל"מקור הכנסה" מהיר ונוח לנאשמים רבים. לאור האמור, בית המשפט גזר על שובל שבע שנות מאסר, לשנתיים מאסר על תנאי ופיצוי לפקידת הבנק בסכום של 80 אלף שקלים.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות