סלמון טקה ז"ל

דרמה בבית משפט השלום בחיפה: השוטר שנאשם בגרימת מותו של סלומון טקה זוכה מכל אשמה

סיום דרמטי לפרשה שהסעירה את המדינה והציתה את ההפגנות הסוערות של הקהילה האתיופית בקיץ 2019: שופט בית משפט השלום בחיפה, זאיד פלאח, זיכה מכל אשמה את קצין המשטרה שנאשם בגרימת מותו של טקה. השופט קבע, כי עדויות הנערים, שהיו עדי ראייה לאירוע, עשו עליו רושם בלתי אמין. לעומת זאת, גרסת הקצין, שנתמכה בראיות פורנזיות, נמצאה על ידו אמינה


סלמון טקה ז"ל
126

חמש שנים אחרי שסלומון טקה נורה למוות על ידי קצין משטרה בקרית חיים, פסק היום (שלישי) שופט בית משפט השלום בחיפה, זאיד פלאח, כי הנאשם זכאי – כך מדווח העיתונאי ליאור אל-חי באתר YNET. על פי הדיווח, למרות דרישת משפחת טקה שהקצין יואשם בעבירה של הריגה, החליטה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), להגיש נגדו כתב אישום בעבירה של גרימת מוות ברשלנות, והוא זוכה גם בעבירה זאת.

השופט נימק את ההכרעה: "עדויות הנערים, שהיו עדי ראייה לאירוע, עשו עליי רושם בלתי אמין. הם סתרו האחד את האחר וסתרו את חומר הראיות. חלקם אף הכחישו לגמרי שזרקו אבנים על הנאשם. בנוזלי גופו של המנוח נמצא ריכוזים שונים של אלכוהול, חומצת חשיש ו-THC. לפי מומחים החומר יכול היה לפגוע בשיקול הדעת ויכולת מוטורית.

"הנאשם תיאר את ההתנהלות שלו, האיום שחש לחייו שהוביל אותו לבצע ירי והסביר מדוע נמנע מלירות לכיוון האוויר. כל אימוני הירי שעבר הנאשם ושוטרים אחרים לא כללו ירי הרתעתי לרצפה. גרסת הנאשם נמצאה על ידי אמינה ונתמכת בראיות פורנזיות. שוכנעתי שעל אף שהיה נתון בסכנת חיים כלפיו ומשפחתו ולמרות שקמה לו הסמכות לירות לגוף הסכנה, דהיינו לגופו של סלומון טקה, החליט לירות לצידו של המנוח בתקוה שיגרום לסכנה לחלוף עם מינימום נזק". מותו של טקה בקיץ 2019 הוביל להפגנות סוערות של הקהילה האתיופית בכל רחבי הארץ, במהלכן נפצעו מוחים ושוטרים רבים.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות