אלכס חשפר, מנהל המוקד של מכבי, והמטופלת אני סבח | צילום: דוברות מכבי

"תודה על קור הרוח שהפגנתם", הודתה המטופלת לצוות שהציל את חייה

כשאני סבח (43) הגיעה למוקד לרפואה דחופה של מכבי בחיפה-חורב, הצוות הרפואי זיהה מיד שמדובר במצב מסכן חיים. לאחר טיפול בשוק חשמלי, היא יצאה מכלל סכנה. מנהל המוקד: "ברגעים כאלה מבינים את היעילות והצורך של מוקד אשפוז יום ורפואה דחופה בקהילה"


אלכס חשפר, מנהל המוקד של מכבי, והמטופלת אני סבח | צילום: דוברות מכבי
73

אני סבח (42) הגיעה למוקד הרפואה הדחופה של מכבי שירותי בריאות בחיפה-חורב, מלווה על ידי בעלה, עקב חולשה קיצונית ודפיקות לב מואצות. בזמן ההמתנה היא החלה להזיע ונראתה חיוורת. הצוות הרפואי, שהבין מיד שמדובר במצב חירום, פעל מיד.

בבדיקה נמצא אצל סבח דופק חריג, ובשל כך לא ניתן היה למדוד לה לחץ דם. היא הפכה להיות מעורפלת הכרה, חוברה למוניטור לב ובוצעה בה בדיקת אק"ג, שממנה עלה ממצא של הפרעת קצב לבבית מלווה באי יציבות המודינמית (ערפול הכרה). המצב הצריך טיפול בשוק חשמלי באופן מיידי, שלאחריו קצב הלב הפך סדיר אופטימלי.

הודות לטיפול היסודי, היעיל והמהיר שקיבלה בקהילה, סבח הגיעה למיון בבית החולים במצב טוב, והיא שוחררה לאחר השגחה קצרה. מספר ימים לאחר מכן, היא שבה למרכז הרפואי של מכבי, כדי להודות לצוות הרפואי על הטיפול מציל החיים שקיבלה בזמן אמת. "אני מודה לכם על הטיפול המהיר והיעיל ועל קור הרוח שהפגנתם, שגרם לי להרגיש שהכל תחת שליטה ושאני בידיים הכי טובות, למרות ההתקף וההיפוך החשמלי", אמרה סבח לצוות.

אלכס חשפר, מנהל המוקד הרפואי של מכבי שירותי בריאות בחיפה-חורב: "ברגעים כאלה מבינים את היעילות והצורך של מוקד אשפוז יום ורפואה דחופה בקהילה. כאשר הרגע הופך לקריטי, חשוב להעניק טיפול נכון בזמן אמת. שמח שהיינו שם עבורה".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות