עו"ד סרי חורייה | שימוש לפי סעיף 27א

חבר ועד לשכת עורכי הדין בחיפה לשעבר שהילל את חמאס וקרא "להשמדת הכובש" – ימשיך לעבוד כעורך דין

עו"ד סרי חורייה משפרעם, חבר ועד לשכת עורכי הדין מחוז חיפה לשעבר, שנעצר בנובמבר האחרון, בחשד שפרסם ברשתות החברתיות דברי שבח ותמיכה בחמאס, יוכל להמשיך לשמש עורך דין בישראל. ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין קבעה, כי "לא נמצאה התשתית הראייתית המוצקה ללמד על עבירה אתית שבוצעה"


עו"ד סרי חורייה | שימוש לפי סעיף 27א
79

ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין החליטה לסגור את התלונה נגד עו"ד סרי חורייה משפרעם, שנעצר במשרדו על ידי המשטרה, לאחר שעל פי החשד פרסם דברי שבח ותמיכה בחמאס. המשמעות של ההחלטה שחורייה יוכל להמשיך לעבוד כעורך דין בישראל.

תזכורת: חורייה נעצר בנובמבר האחרון, פחות מחודש לאחר אירועי 7 באוקטובר, בחשד שפרסם ברשת החברתית דברי שבח ותמיכה בחמאס, בהם קרא ל"השמדת הכובש" ואף כתב: "חמאס נתן מכה שתשכיח את ההפסדים הערביים".

שמו של חורייה נאסר תחילה לפרסום, אולם שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, אבי לוי הפך החלטה זו והתיר את פרסום השם. בהחלטתו פסק השופט לוי: "שום עם המצוי בעיצומה של לחימה קשה, כאשר סכנה קיומית מרחפת מעל ראשו וחייליו, טובי בנינו הנלחמים יום-יום ושעה-שעה מעבר לקווי האויב, כדי להשיב לכולנו את הביטחון שהוא כה חשוב למדינתנו, אינו יכול לסבול גילויי עידוד שבח או הסתה של האויב בתקופה שכזו ולהבליג. שום עם איננו יכול לאפשר ליבוי היצרים והורדת המחסום בפני מלחמות פנימיות, הפגנות אלימות ופגיעה בחיי אדם או במרקם החברתי העדין המרכיב אותו".

בעקבות הדברים, הגיש ארגון זכויות האדם "בצלמו" תלונה חריפה ללשכת האתיקה של עורכי הדין, בדרישה להדיח את חורייה באופן מיידי. אלא שהבוקר (שלישי) נדהם מנכ"ל הארגון שי גליק לקבל מכתב מוועדת האתיקה הארצית, שבו נאמר, כי הוחלט לסגור את התלונה נגד חורייה. "מעיון במסמכים עולה כי לא נמצאה התשתית הראייתית המוצקה ללמד על עבירה אתית שבוצעה", נכתב במכתב.

גליק אמר ל"מה הלוז": מדובר בליקוי מאורות ומתן פרס לטרור. לראשונה, גוף במדינת ישראל מכיר בכך שמותר להסית ולעודד טרור נגד מדינת ישראל. מצער שבעוד משטרת ישראל, פרקליטות המדינה ובתי המשפט נוקטים ביד ברזל נגד אותו מסית, דווקא לשכת עורכי הדין בוחרת בהליך תמוה לסגור את התיק נגדו ולא לאפשר אף הגשת ערר. אנחנו לא נוותר ונגיש ערר ונדרוש את מיצוי הדין עם המסית. אני קורא ללשכת עורכי הדין לעשות באופן דחוף חשבון נפש על ההחלטה האומללה הזו שנותנת פרס לטרור ומכשירה את הרצח הבא".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות