ינון מגל | צילום מסך ערוץ 14

ינון מגל: "אני כלי שדרכו נתניהו מעביר דברים לציבור"

מגיש "הפטריוטים", ינון מגל, בריאיון להודיה כריש-חזוני במוסף "דיוקן" של "מקור ראשון", על נתניהו: "היידישקייט שלו הוא בגלל הבייס. ואני הבייס". על ערוץ 14: "אנחנו הרבה יותר חזקים ברייטינג מהנתונים הרשמיים. אנחנו בשוויון עם 12". חוץ מזה, הוא נהנה להיות הסדין האדום של השמאל והפה הגדול של הימין


ינון מגל | צילום מסך ערוץ 14
388

על השתלבות הדתיים בתקשורת: "הציונות הדתית לא הצליחה לשנות את התקשורת. כל המהפכה של אורי אורבך די נכשלה. מאנשי הציונות הדתית שנכנסו לתקשורת, רק מעטים הצליחו לשרוד. הרבה נפלו שדודים בדרך והתכופפו ונטמעו והתבוללו ומשרתים את האליטה. במקום שהם ישפיעו על התקשורת, התקשורת השפיעה עליהם. במקרה הטוב הם פוסחים על שתי הסעיפים ורוקדים על שתי החתונות. זה מגוחך בעיניי. הם עושים טעות גדולה: אף אחד לא מעריך אותם, לא משמאל ולא מימין… זאת תופעה שקיימת גם אצל העיתונאים החרדים. גם אצלם יש רקדני 'מה יפית'."

על גיוס חרדים: "החרדים משתנים. 50 אחוז מהם כבר מצויים בהשתלבות כזו או אחרת, והרבה מהם יתגייסו לצבא. רק צריך לעשות את זה מאהבה, בהתקרבות. לאפשר, להכיל את הדבר… צריך לעשות את זה חכם. אנשים כמוני יעשו את זה, לא אנשים כמו יאיר לפיד".

על הקשר עם נתניהו: "דיברנו בפעם האחרונה לפני שבוע. התקשרו אליי ואמרו: ראש הממשלה רוצה לדבר איתך. זה היה אחרי הניתוח שלו, הוא רצה להגיד שהוא בסדר. זאת לא חברות. אני כלי שדרכו הוא מעביר דברים לציבור. במקרה הזה, שהניתוח עבר בהצלחה ושהוא מרגיש טוב".

"אתה גם משפיע עליו?"

"בוודאי. אני הבייס. ברור למשל שנתניהו נהיה יותר רליגיוזי ויותר אמוני בגלל הבייס. הוא לא כזה מהבית – אם כי שרה יותר ממנו, וכן יש שם לימוד של פרשת השבוע וכדומה. אבל כל היידישקייט שלו, ולומר 'בעזרת השם', זה בגלל הבייס. גם מהותית וגם בסגנון, הבייס משפיע עליו, ואני הבייס לצורך העניין. אני משפיע עליו.

"אני לא ביביסט בשביל כסף ולא בשביל לייקים. אני ביביסט כי זה מה שאני מאמין בו. אני ביביסט כי בעיניי זה נכון. אני חושב שהציונות הדתית הפיינשמקרית, שהיא נגד ביבי, טועה באופן בסיסי. הם מבדלים את עצמם מהגוש, הם מתנשאים, הם לא מבינים את הסיטואציה הפוליטית. בגלל זה אני לא שם. אני פועל מאידאולוגיה. זה הביא אותי ברוך השם למקומות טובים, שגם שכרם בצידם. אבל זו לא המטרה לכתחילה".

על האפשרות לעבור מערוץ 14 לערוצים אחרים או שמדובר בתקרת זכוכית: "אם אתה טוב, תמיד ירצו אותך. בעצם, אולי את צודקת. נגיד, ערוץ 12 בזמנו רצו אותי, עוד לפני 'הפטריוטים', אבל הייתה שם התנגדות, אז הם ויתרו עליי, והיום אני אוכֵל להם את הכבד. אנחנו חזקים ברייטינג הרבה יותר מהנתונים הרשמיים. בסקרים שאני רואה, אנחנו בשוויון עם 12. ערוצים 13 ו־11 הרבה יותר נמוכים".

 


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות