הנאשם, מוסטפא טחיינא | צילום: דוברות המשטרה

בן 22 משפרעם מואשם בעבירות של ריגול, השתתפות במעשי טרור והסתה לטרור

חקירה משותפת של השב"כ והמשטרה הביאה למעצרו של מוסטפא טחיינא משפרעם, והיום הוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות של ריגול, שימוש בנשק למטרות טרור והסתה לטרור. בין היתר, כך על פי הנטען, הוא העביר מידע על מיקום כוחות הביטחון הישראלים בג'נין ובמספר הזדמנויות שונות אף יידה לעברם אבנים ומטעני חבלה. ברשתות החברתיות פרסם תמונות של חיילי צה"ל, עליהם סומן איקס לצד הכיתוב "הכניסה למחנה לא כמו היציאה ממנו"


הנאשם, מוסטפא טחיינא | צילום: דוברות המשטרה
79

פרקליטות המדינה הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד מוסטפא טחיינא, בן 22 משפרעם, החשוד בין היתר בעבירות של ריגול והשתתפות במעשה טרור. על פי כתב האישום, טחיינא העביר מידע על מיקום כוחות הביטחון בג'נין ובמספר הזדמנויות שונות יידה לעברם אבנים ומטעני חבלה. בנוסף, יוחסו לטחיינא עבירות של הסתה לטרור, לאחר שפרסם ברשתות החברתיות שלו פרסומים המעודדים מעשי טרור. הגשת האישום בעבירות ההסתה אושרה על ידי היועצת המשפטית לממשלה.

טחאינה נעצר לאחר חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי (שב"כ) והיחידה המרכזית (ימ"ר) של משטרת מחוז צפון.

מכתב האישום, שהגישה עו"ד ליאן מזרחי אלבאז מפרקליטות מחוז חיפה עולה, כי במהלך יולי 2023 במהלך מבצע "בית וגן" בג'נין, הגיע הנאשם לשהות עם סבתו בבית החולים בג'נין. במהלך שהותו שם, התקבלה הודעה באחת מקבוצות הטלגרם, בהן היה חבר, שבה נכתב: "בחורים, הפיצו, עכשיו, עכשיו ירדו 20 חיילים לבית של… מעל האטליז של… ויש איתם אישה". על מנת להזהיר את תושבי ג'נין ומתוך ידיעה כי תתאפשר בריחה של מבוקשים וכן תקיפה של חיילי צה"ל העביר הנאשם את ההודעה בקבוצת טלגרם, שבה היה חבר, ובמסגרתה העבירו הודעות הנוגעות לפעילות צה"ל בג'נין וכן הנחיות כיצד להטעות את כוחות צה"ל ולהפריע להם בפעילותם.

בנוסף, כך נטען, בעת שהותו בג'נין הצטרף הנאשם לעשרות מתפרעים אשר התקהלו במקום והשליכו לעבר כוחות צה"ל אבנים ומטעני חבלה, בהם הצטיידו מראש.

עוד נטען בכתב האישום, כי במהלך מבצע "שומר חומות" התקהלו אנשים רבים, ביניהם הנאשם, באזור אלעין בשפרעם, והחלו ליידות אבנים וחפצים לעבר שוטרים שהגיעו למקום במטרה לשמור על הסדר הציבורי. הנאשם טיפס על עמוד חשמל והרס מצלמות השייכות לעיריית שפרעם בשווי של כ-40 אלף שקלים.

הנאשם, מוסטפא טחיינא | צילום: דוברות המשטרה
הנאשם, מוסטפא טחיינא | צילום: דוברות המשטרה

עוד נטען, כי במהלך השנים האחרונות, במספר הזדמנויות שונות, פרסם הנאשם בחשבונותיו ברשתות החברתיות דברי שבח, אהדה ועידוד למעשה טרור. בין היתר, הוא פרסם את תמונותיהם של פעילי ארגוני טרור אשר נהרגו על ידי חיילי צה"ל, לצד הכיתוב "השהידים המבורכים יותר מכולנו". כמו כן, כנטען, הוא פרסם שתי תמונות נוספות כשבאחת נראים מחבלים מחזיקים נשקים, ובשנייה נראים חיילי צה"ל עליהם סומן איקס וזאת לצד כיתוב "הכניסה למחנה לא כמו היציאה ממנו" עם סמלונים של תפילה ותוך ציון כי "הקן מלא בדבורים".

לטחיינא מיוחסות עבירות של ריגול, פעולות בנשק למטרות טרור (נשיאה והובלה), מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, הסתה לטרור, התפרעות הפרעה לעובד ציבור; התפרעות, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות והיזק בזדון. כמו כן מיוחסות לו עבירות בנשק וירי מנשק חם.

מהמשטרה והשב"כ נמסר, כי מדובר במקרה נוסף שבו אזרח ישראלי, שמחלק את זמנו בין שטחי איו"ש וישראל, מסייע לתשתיות טרור פלסטיניות ביהודה ושומרון, וכי השב"כ והמשטרה ימשיכו לפעול אל מול אוכלוסייה זו וינקטו בכל האמצעים העומדים לרשותם על מנת לסכל כל איום ולמצות את הדין בחומרה.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות