רכבת ישראל | צילום: דוברות רכבת ישראל

עיריית חיפה מתנה את חשמול מסילות הרכבת בעיר בשיקוע התוואי שלהן

במכתב מקיף ומנומק לרשות מקרקעי ישראל ולמנכ"לי משרד התחבורה והאוצר ולמנכ"ל הרכבת, מבהירה העירייה, כי לא תאשר את ביצוע חשמול המסילה ללא יישום התחייבויות המדינה בנושא. יהב: "השיקוע יסיר את החיץ המלאכותי הקיים בין העיר לים וישיב לתושבי העיר את המשאב הציבורי החשוב והמשמעותי השייך להם"


רכבת ישראל | צילום: דוברות רכבת ישראל
206

במכתב מקיף ומנומק שנשלח על ידי עיריית חיפה לרשות מקרקעי ישראל ולמנכ"לי משרד התחבורה והאוצר ולמנכ"ל הרכבת, דורשת העירייה לקבל לאלתר תכנית סדורה ומפורטת לביצוע שיקוע מסילת הרכבת, וזאת כתנאי מקדמי לחשמול מסילות הרכבת בעיר.

העיריה מדגישה בפנייתה, כי חשמול פסי הרכבת באופן עילי יגביה וידגיש את החיץ בין העיר לים ויסב נזק כלכלי, סביבתי, תחבורתי ואורבני מתמשך לעיר ולתושביה, תוך יצירת מכשול של ממש לפיתוחה, שגשוגה ומיצובה של חיפה כעיר ים מובילה.

המכתב, עליו חתומות היועצת המשפטית לעירייה, עו"ד ימית קליין והיועצת המשפטית לתכנון ולבנייה, הילה אלגרבלי, מפרט את הליכי התכנון, ההסכמים וההתחייבויות שניתנו לעיריית חיפה מאז אושרה התכנית לתשתיות לאומיות (תת"ל 18), המסדירה את פרויקט חשמול מסילות הרכבת ברחבי הארץ.

במכתבה קובעת העירייה, כי בהתאם לתוכנית המתאר הארצית לפיתוח חזית הים העירונית בחיפה (תמ"א 13/3/א) וההסכמים עליהם חתמה המדינה עם העירייה, פרויקט חשמול הרכבת בחיפה חייב להתבצע בכפוף לשיקוע תוואי מסילת הרכבת, ולכן דורשת העירייה לקבל באופן מיידי "תוכנית סדורה ומפורטת לביצוע השיקוע כאמור, לרבות יעדים, לוחות זמנים ואבני דרך".

העירייה מבהירה במכתבה, כי תעמוד על קיומם של כל ההתחייבויות וההסכמים שנחתמו עימה בנושא, הן בהיבט התקציבי והן בהיבט התכנוני-ביצועי ולא תאשר את ביצוע חשמול המסילה ללא יישום התחייבויות המדינה בנושא.

ראש העירייה, יונה יהב: "כל התחייבויות המדינה, הן בכתב והן בחוזים מחייבים כלפי עיריית חיפה – לא קוימו, ולכן תקפיד העירייה על קוצו של יוד בקיום התחייבויות המדינה כלפיה בכל הנוגע לחשמול מסילות הרכבת. שיקוע המסילה בחיפה מהווה תנאי הכרחי לתיקון העוול ההיסטורי שהחל עוד בימי המנדט, עם הנחת מסילת הרכבת לאורך חופי העיר. השיקוע יסיר את החיץ המלאכותי הקיים בין העיר לים וישיב לתושבי העיר את המשאב הציבורי החשוב והמשמעותי השייך להם".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות