ח"כ לשעבר יעל דיין | צילום: 13

הלכה לעולמה חברת הכנסת לשעבר יעל דיין

חברת הכנסת לשעבר יעל דיין הלכה (שבת) לעולמה והיא בת 85 לאחר שהתמודדה עם מחלת נפחת הריאות (COPD)


ח"כ לשעבר יעל דיין | צילום: 13
272

יעל דיין, חברת הכנסת לשעבר, נפטרה היום (שבת) בגיל 85. בשנים האחרונות היא התמודדה עם מחלת נפחת הריאות (COPD). היא הותירה אחריה שני ילדים.

ממשפחתה נמסר: "אנחנו מצטערים מאוד על פטירתה של יעל דיין, שהייתה אמא וסבתא נהדרת ואהובה מאוד. יעל נאבקה כל ימיה למען שלום וזכויות אדם ואהבה מאוד את ישראל. עד לרגע האחרון לא איבדה תקווה שעוד נזכה כאן לחיים טובים של שלום". המוזיקאי אביב גפן, שאביו יהונתן גפן היה בן דודה של דיין, כתב בחשבון ה-X שלו: "יעל דיין שכל כך אהבתי נפטרה, אזכור אותך תמיד נלחמת למען החלש והאחר, נוחי על משכבך בשלום יעלי".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, אמרה כי "יעל דיין תיזכר לנצח על חקיקת החוק למניעת הטרדה מינית והקמת הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת. יש לה הישגים משמעותיים במאבק לזכויות להטב"ק ומקום חשוב במאבק לשלום. היא לא נרתעה ממאבקים פוליטיים, גם כשזה היה קשה במיוחד לנשים פמיניסטיות. עבורי ועבור כל אישה בישראל, יעל היא אור שהלכנו לאורו, אם ידענו או לא ידענו".

עמיר פרץ, יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, ספד לה: "היינו חלק מקבוצה במפלגת העבודה של שנות ה-80, שהובילה מאבקים בתחומי צדק חברתי, שוויון, שינויים בשיטת הממשל וחתירה לשלום. יעל הייתה מגדלור של צדק חברתי וצדק מגדרי. היא תחסר לי ולמדינת ישראל".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות