צילום ארכיון | למצולם אין קשר לכתבה

צה"ל והשב"כ חושפים: כך חולצו גופות החטופים

בסוף השבוע האחרון חולצו גופותיהם של שני לוק ז"ל, עמית בוסקילה ז"ל, רון בינימין ז"ל ויצחק גלרנטר ז"ל מתת-קרקע בג'באליא. המאמץ נמשך מספר חודשים וכלל איסוף מודיעיני וניתוח אינדיקציות מודיעיניות לכדי תמונה כוללת ומדויקת


צילום ארכיון | למצולם אין קשר לכתבה
126

בהודעה מיוחדת של צה"ל ושב"כ, הותר לפרסום כי במהלך סוף השבוע האחרון חולצו גופותיהם של ארבעה חטופים: שני לוק ז"ל, עמית בוסקילה ז"ל, רון בינימין ז"ל, ויצחק גלרנטר ז"ל. המבצע המורכב, שנערך בלילה, כלל את צוות הקרב של גדוד 202, לוחמי יהל"ם, ויחידה 504, בפיקוד אוגדה 98.

צה"ל ושב"כ הודיעו כי המאמץ לאיתור הגופות התנהל לאורך כמה חודשים, וכלל איסוף מודיעיני נרחב וניתוח אינדיקציות מורכבות על מנת לבנות תמונה מדויקת של המצב בשטח. המאמץ נוהל בשיתוף פעולה הדוק בין שירות הביטחון הכללי, מפקדת השבויים והנעדרים שבאגף המודיעין, ויחידות צה"ל נוספות.

במהלך הקרבות, צוות הקרב של חטיבת הצנחנים בלב ג'באליא נלחם במשך שלושה ימים. לוחמי צוות קרב גדוד 202 התמודדו עם התנגדות עזה במרחב האיתור. המבצע כלל סריקה של מבנה חשוד בו אותר פיר מנהרה, ולאחר מכן לוחמי יהל"ם נכנסו לתוואי התת-קרקעי וניהלו לחימה קשה במהלכה נטרלו חסימות ואמצעי לחימה, תוך שימוש בטכנולוגיות יחודיות.

במהלך התקדמות הלחימה בתוואי המנהרה, לוחמי יהל"ם, יחד עם כוחות שב"כ ויחידת 504, הצליחו לאתר ולחלץ את גופותיהם של החטופים. המבצע התבצע בתנאים קשים ותוך סיכון משמעותי לכוחות, אך לבסוף הושלם בהצלחה.

כחלק מהמאמץ המבצעי, צוות השבויים והנעדרים באגף כוח האדם פעל יחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל לזיהוי החטופים ומסירת ההודעות למשפחותיהם. ביום שישי האחרון, דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי הודיע רשמית כי גופותיהם של יצחק גלרנטר, שני לוק ועמית בוסקילה ז"ל חולצו במהלך המבצע. השלושה נרצחו באכזריות במהלך מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר בעיקול מפלסים, וגופותיהם נחטפו לעזה על ידי מחבלי חמאס.

בהמשך, הודיע דובר צה"ל כי גם גופתו של רון בנימין ז"ל חולצה במבצע. רון, בן 53, יצא לטיול אופניים בבוקר שבת ה-7 באוקטובר, ונרצח באכזריות על ידי מחבלי חמאס בעיקול מפלסים, כמו גם יצחק, עמית ושני.

מבצע החילוץ המורכב והאמיץ הדגיש את המחויבות העמוקה של צה"ל ושב"כ להבאת החטופים הביתה, ואף שגופותיהם חולצו, המשפחות קיבלו את הידיעה הכואבת מתוך תחושת סולידריות והערכה לפעילות הכוחות. המאמץ המודיעיני, המבצעי והאנושי שהושקע במבצע זה מעיד על הנחישות של מדינת ישראל להגן על אזרחיה ולהשיב את נעדריה בכל תנאי ובכל מחיר.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות