שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. צילום: רפי בן חקון, לע״מ

משרד האוצר לתושבי הצפון: תידרשו להשתתף בעלויות בניית ממ"ד בשל העלויות הגבוהות

הזוי: האוצר לא מוכן לממן מיגון לבתים מעבר לק"מ מגבול לבנון כי "העלויות יקרות מידי" – כך דווח בחדשות 12


שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. צילום: רפי בן חקון, לע״מ
162

למעלה משבעה חודשים שתושבי צפון הארץ מפונים מבתיהם באופן מתמשך. אמש (שני), דיווח כתב חדשות 12, אדר גיציס, במהדורה המרכזית כי התושבים גילו להפתעתם שהם יצטרכו להשתתף בעלויות בניית ממ"דים פרטיים, בשל העלויות הגבוהות למדינה.

במכתב שנשלח ממשרד האוצר לפיקוד העורף, ונחשף על ידינו, נכתב כי עלות בניית ממ"ד התייקרה ביותר מ-50%. בשל הקצב האיטי של התוכנית הממשלתית למיגון הצפון, תושבי הצפון ייאלצו להשתתף במימון הממ"דים. במכתב צוין כי: "בתוכנית מיגון הצפון יומלץ על השתתפות האזרחים במיגון הפרטי, החל מ-20% ביישובים סמוכים לגדר, והיקף ההשתתפות יעלה בהתאם למרחק מקו העימות".

ארכיון

כיום, עלות בניית ממ"ד פרטי היא כ-200 אלף שקלים, כלומר שתושב הגר סמוך לגבול לבנון יצטרך לשלם עשרות אלפי שקלים מכיסו כדי להבטיח את בטחונו בביתו. ראשי הרשויות נפגשו שלשום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והביעו את מחאתם גם על סעיף זה. אחד מראשי הרשויות אמר: "לא די בכך שתחושת הביטחון שלנו נפגעה קשות, כעת עלינו להתמודד גם עם העלויות הכלכליות של המלחמה בצפון".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "העובדה שהממשלה מסרבת לממן את מיגון תושבי הצפון הצמודים לגדר ודורשת מהם להשתתף בעלויות בניית ממ"ד בביתם היא שערורייתית ובלתי מתקבלת על הדעת. עוד לפני המלחמה טענתי שאין זה ייתכן שתקציב תוכנית מיגון הצפון שאישרתי פעמיים, גם כשר הביטחון וגם כשר האוצר, קוצץ ב-70% למימון הסכמים קואליציוניים צרים. אזרחי ישראל ראויים להנהגה שתשיב את הביטחון, תשקם את ההרתעה ותדאג לתושבים".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות