גילה גמליאל וראש עיריית עכו עמיחי בן שלוש | צילום: דוברות העירייה

בהשקעה של כ-10 מיליון שקלים: מרכז סייבר שישמש חממה טכנולוגית של השב"כ יוקם בעכו

את הבשורה הביאה איתה לעיר שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל. ראש העירייה עמיחי בן שלוש ביקש מהשרה לסייע בתחומי אחריות משרדה ולקדם בעיר מיזמים של מצוינות


גילה גמליאל וראש עיריית עכו עמיחי בן שלוש | צילום: דוברות העירייה
149

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל ביקרה בעכו עם צוות משרדה ונועדה עם ראש העיר, עמיחי בן שלוש.

במהלך הביקור הודיעה השרה, כי בעיר עכו יוקם מרכז סייבר שישמש חממה טכנולוגית של השב"כ, ואף הוקצו לכך 10 מיליוני שקלים. השרה הוסיפה שבכוונתה לפתוח את המרכז כבר בחודש אוקטובר הקרוב.

בפגישה בלשכת ראש העיר השתתפו, בין השאר, סגני ראש העיר, עו"ד איתמר סונינו ויוסף טנטורי, חברי מועצת העיר זאב נוימן וחנן בן חמו, מנכ"ל העירייה אזי לוי ומפקח אזור הצפון ברשת אורט, שמיל לוי.

ראש העירייה עמיחי בן שלוש הודה לשרה על ביקורה בימים אלו ואמר, כי ישנה חשיבות רבה לסייע לעיר עכו, במיוחד בתקופה קשה זו. "תושבי עכו אמנם אינם מפונים עקב המלחמה", אמר בן שלוש, "אבל מתווה הפיצויים אינו חל על בעלי עסקים תושבי העיר, דבר שמקשה עליהם את התנהלותם הכלכלית".

השרה גילה גמליאל בעיריית עכו | צילום: דוברות העירייה
השרה גילה גמליאל בעיריית עכו | צילום: דוברות העירייה

לדברי בן שלוש, ללא סיוע ממשלתי לא תוכל העיר להמריא למקומות גבוהים. בן שלוש ביקש מהשרה לסייע בתחומי אחריות משרדה ולקדם בעיר מיזמים של מצוינות.

"עכו היא אחת הערים היפות ויש לה הרבה מה להציע", אמרה השרה גמליאל, "זו עיר מעורבת שהמדינה חייבת בראייה אסטרטגית להשקיע בה".

השרה ציינה שהיא תסייע לעיר בתקצוב קייטנות קיץ מדעיות, מימון משלחות לתחרויות בינלאומיות ותוכנית מדעניות העתיד. עוד הוסיפה השרה, שבשנה הבאה משרדה יקדם את תחום הבינה המלאכותית, ויפעל להקצאת משאבים בסל מדע עבור המגזר הערבי. כמו כן, לאור התרחבות פעילות מרכז שוורץ-רייסמן בעכו הנחשב לפרויקט מוצלח ביותר לקידום לימודי הפיזיקה הם יבחנו גיוס תרומה להקמת מבנה עבור הפעילות בו, זאת בנוסף לסיוע בתקצוב המקום.

שמיל לוי התייחס לנתוני הבגרות האיכותית שהוצגו על ידי השרה ואמר, כי בשנים שניהל את קרית החינוך אורט עכו, בית הספר עשה קפיצת מדרגה משמעותית ביותר, וכי שיעור הזכאים לבגרות עומד כיום על כ-100 אחוז. השרה אמרה, שבכוונתה לתת "דחיפה" ללימודי פיזיקה ומתמטיקה ברמת 5 יחידות לימוד.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות