עו"ד בלהה מצגר | צילום: קיו אליט

נהג במהירות של 236 קמ"ש, 3 ניידות ומסוק רדפו אחריו, חצה צמתים באור אדום – והתיק נסגר

האירועים שהתרחשו ביולי בשנה שעברה בכביש 6 ובכביש 70 לא היו מביישים סצנה מסרט מתח עלילתי • אלא שלאחרונה, למרות חומרת העבירות, התבשר החשוד, כי תיק החקירה נגדו נסגר בלי שפורטה עילת הסגירה • פרקליטתו, עו"ד בלהה מצגר: "הצדק יצא לאור"


עו"ד בלהה מצגר | צילום: קיו אליט
120

כעשרה חודשים לאחר שנתפס רוכב על אופנועו במהירות של 236 קמ"ש, תוך ביצוע עבירות תנועה חמורות נוספות, בישרה המשטרה לתושב הצפון, כי תיק החקירה נגדו נסגר וכי לא יוגש נגדו כתב אישום – כך חשף אתר חדשות חיפה והקריות.

על פי חומר החקירה שהוגש לבית המשפט על ידי המשטרה, האירוע התרחש באחד הלילות של חודש יולי 2023, בכביש 6 ובכביש 70. שוטר, ששימש בתפקיד סייר אוויר על מסוק, קיבל דיווח מניידות של משטרת התנועה על אופנוע, ללא לוחית רישוי, שנוסע במהירות מופרזת מדרום לצפון. השוטר על המסוק הבחין באופנוע ופתח במעקב אווירי אחריו. במקביל, הניידות בדקו בממל"ז את מהירות הנסיעה של האופנוע, ונמדדה מהירות של 236 קמ"ש. השוטרים סימנו לרוכב האופנוע לעצור, אך הוא לא עצר ואף האיץ את מהירות נסיעתו, תוך שהוא חוצה צומת ברמזור באור אדום. אחרי רוכב האופנוע התפתח מרדף, הן על הקרקע והן מהאוויר, עד שהרוכב הגיע ליישוב מגוריו, כששלוש ניידות דולקות אחריו ומסוק חג מעל ביתו.

על פי הדיווח של חדשות חיפה והקריות, עוד עולה מחומר החקירה, כי החשוד עוכב לחקירה, אך מאחר שבמקום נוצרה התקהלות וכדי לא לסכן את השוטרים, הוחלט לא לקחת את האופנוע באותה העת מהמקום. עוד עולה, כי כמה שעות לאחר מכן, כשצוות בילוש נשלח למקום כדי לקחת את האופנוע, האופנוע כבר לא נמצא שם, ועל פי החשד, הועלם. בסופו של דבר האופנוע נמצא רק לאחר מספר ימים במוסך באזור, אז הוא גם נתפס על ידי המשטרה לצורך חילוטו.

אלא שמאז ובמשך כעשרה חודשים, המשטרה לא הגישה כתב אישום נגד החשוד. במהלך תקופה זו התקיימו בבית משפט השלום לתעבורה בעכו שני דיונים בבקשותיה של באת כוחו של החשוד, עו"ד בלהה מצגר, להחזרת האופנוע לבעליו.

השופטת אסתר טפטה גרדו, שדחתה את הבקשות, קבעה, כי באמצעות האופנוע התפוס בוצעו עבירות חמורות ביותר של נהיגה במהירות מופרזת, אי ציות להוראות שוטרים, חציית צומת באור אדום, נהיגה בקלות ראש, נהיגה ללא לוחית רישוי ושיבוש הליכי חקירה. כמו כן, קבעה השופטת, כי בהיעדר לוחית רישוי קיים חשש ממשי מניסיון של להברחת האופנוע וכן קיים חשש ממשי כי יבוצעו באמצעותו עבירות תעבורה נוספות.

למרות חומרת החשדות וחרף הראיות שבידי המשטרה, נגד החשוד מעולם לא הוגש כתב אישום. לאחרונה הוא אף קיבל הודעה, כי תיק החקירה נגדו נסגר. בהודעה לא צוינה עילת הסגירה.

עו"ד בלהה מצגר, המשנה ליו"ר לשכת עורכי הדין במחוז חיפה, עורכת דין של הנהג, מסרה בתגובה: "ההר הוליד עכבר, והצדק יצא לאור. מרשי לא יועמד לדין והאופנוע הוחזר לו".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות