הקוקאין שנתפס מוסלק במכולה שהגיעה ארצה | צילום: דוברות המשטרה

210 ק"ג קוקאין בשווי של כ-100 מיליון שקלים: הברחת ענק סוכלה בנמל חיפה

הפרשה, שהחלה באיתור 16 ק"ג סם מסוג קוקאין שהוסתר בקופסאות אורז, מתפתחת לממדי ענק. מחקירה שנמשכה במהלך החודש האחרון עולה, כי מדובר ברשת ייבוא ובציר הברחה מרכזי של קוקאין לתוך מדינת ישראל. עד כה נעצרו חמישה חשודים


הקוקאין שנתפס מוסלק במכולה שהגיעה ארצה | צילום: דוברות המשטרה
325

היחידה המרכזית (ימ"ר) בירושלים ועובדי המכס בנמל חיפה סיכלו הברחת ענק של קוקאין בשווי מוערך של כ-100 מיליון שקלים. אמש (רביעי) עצרו בלשי המשטרה שלושה חשודים נוספים בפרשה שמתפתחת, ומעצרם הוארך בבית המשפט.

בפעילות היחידה המרכזית של מחוז ירושלים במהלך החודש האחרון איתרו הבלשים במרכז הארץ 16 ק"ג סם מסוג קוקאין שהוסתר בקופסאות אורז, ונעצרו שני חשודים. לאחרונה, חלה התפתחות משמעותית בחקירת המשטרה, כשהיחידה המרכזית הצליחה לחשוף משלוח סם רחב היקף העושה את דרכו ארצה.

בשיתוף פעולה עם בודקי המכס וחוקרי יחידת הסמים והמכס (יס"מ) בנמל חיפה, מיד עם הגעת המשלוח, חוקרי הימ"ר שמו את ידם על מכולה שהגיעה אל נמל חיפה, כשבתוכה הוסלק סם מסוג קוקאין במשקל של יותר מ-210 ק"ג ובשווי מוערך של כ-100 מיליון שקלים. לאחר תפיסת המכולה, המשיכו חוקרי הימ"ר בחקירה סמויה, ואתמול עם הפיכת החקירה לגלויה נעצרו על ידי הבלשים שלושה חשודים נוספים המעורבים בפרשה.

הקוקאין שנתפס מוסלק במכולה שהגיעה ארצה | צילום: דוברות המשטרה
הקוקאין שנתפס מוסלק במכולה שהגיעה ארצה | צילום: דוברות המשטרה

השלושה, תושבי בת ים וראשון לציון, בשנות ה-30 וה-40 לחייהם, הועברו לחקירה בימ"ר, ואמש הוארך מעצרם בבית המשפט במספר ימים. מעצרם של השלושה מצטרף, כאמור, למעצרם של שני חשודים נוספים, תושבי הרצליה ומודיעין, שנמצאים במעצר מאז איתורו של סם הקוקאין בקופסאות האורז.

החקירה המתנהלת בליווי פרקליטות תל אביב. להערכת חוקרי ימ"ר ירושלים, מדובר ברשת ייבוא ובציר הברחה מרכזי של קוקאין לתוך מדינת ישראל. המעורבים בכך מנצלים את האפשרות לייבא סחורה ממדינות שונות והסלקת סם מסוכן בתוכה.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות