יתוש | אילוסטרציה: פיקסביי

יתושות נגועות בקדחת מערב הנילוס נלכדו בנמל חיפה במטה אשר ובעמק יזרעאל

היתושות נלכדו בפעולות ניטור שביצע המשרד להגנת הסביבה בשבוע האחרון. הרשויות הונחו להרחיב את מאמצי הניטור וההדברה, הן במרחב האורבני והן באזורים הלא מיושבים שבתחומי הרשות. עיריית חיפה פנתה להנהלת הנמל בדרישה לפעול לאלתר ליישום הנחיות המשרד להגנת הסביבה"


יתוש | אילוסטרציה: פיקסביי
89

המשרד להגנת הסביבה לכד בפעולות ניטור בנמל חיפה, במועצה האזורית מטה אשר ובמועצה האזורית עמק יזרעאל יתושות שאובחנו במעבדות משרד הבריאות כנגועות בנגיף קדחת מערב הנילוס.

מהמשרד נמסר, כי כל הרשויות בישראל, בדגש על הרשויות שבהן נמצאו יתושות נגועות, הונחו על ידו להרחיב עוד יותר את מערך הניטור וההדברה.

ד"ר שי רייכר, מנהל אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה: "המשרד להגנת הסביבה ממשיך בפעולות ניטור ולכידה נרחבות של יתושים בכל רחבי הארץ, במטרה לבדוק נגיעות בווירוס קדחת מערב הנילוס. במהלך השבוע האחרון נלכדו יתושות הנושאות את הווירוס בנמל חיפה, במועצה האזורית מטה אשר ובמועצה האזורית עמק יזרעאל. בהתאם לתוצאות הניטור, המשרד להגנת הסביבה הנחה את כל הרשויות להרחיב עוד יותר את מאמצי הניטור וההדברה, הן במרחב האורבני והן באזורים הלא מיושבים שבתחומי הרשות".

ד"ר רייכר הוסיף: "המשרד להגנת הסביבה מבקש מהציבור להתמגן בהתאם להנחיות המשרד, זאת במטרה להפחית את הסיכון להיעקץ מיתושים. שיתוף הפעולה של כל הגורמים נדרש כדי לייבש את מקומות הדגירה של היתושים, לצמצם את אוכלוסייתם ובכך להימנע מעקיצות מיותרות ומתחלואה".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר, כי צוות מזיקים והדברה של המשרד מבצע לאורך כל השנה אלפי ניטורים של זחלי יתושים במקורות מים וכן מאות לכידות של יתושים בוגרים. היתושים מועברים לזיהוי ולבדיקה במעבדות משרד הבריאות. כאשר הבדיקה הווירולוגית מעידה על כך שהיתושות נגועות בווירוס הגורם למחלת קדחת מערב הנילוס, מוציא המשרד להגנת הסביבה לרשות הרלוונטית התראה ודרישה מיידית לטיפול במפגע.

מעיריית חיפה נמסר: "בעקבות הודעת המשרד להגנת הסביבה על הימצאות יתושות הנושאות את נגיף קדחת מערב הנילוס, מגבירה העירייה את הפעילות במאמץ למנוע את התפרצות המחלה. העירייה פנתה להנהלת נמל חיפה בדרישה לפעול לאלתר ליישום הנחיות המשרד להגנת הסביבה".

עוד נמסר, כי העירייה ממשיכה בפעילותה לאיתור ולייבוש מוקדי מים עומדים, שעשויים להוות מוקד דגירה ליתושים. כמו כן, מבצעת העירייה, על פי הנחיות המשרד, הדברה במקווי מים עומדים בהם התגלו היתושים נושאי הנגיף, בתיאום מלא ועל פי הנחיות המשרד להגנת הסביבה". לתושבים, ובעיקר לאלו המתגוררים בסמוך לנמל, ממליצה להשתמש בתכשירים דוחי יתושים ולשמור על חלונות מוגנים על ידי רשתות.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות