"יריבות מושבעות". יפה ירקוני ושושנה דמארי | צילומים: סער יעקב, לשכת העיתונות הממשלתית

מביך: רחוב בחיפה נקרא על שם יפה ירקוני אבל על השלטים מצוינים תאריכי חייה של שושנה דמארי

במשך שנים נחשבו הזמרות יפה ירקוני ושושנה דמארי ליריבות מושבעות. בעיריית חיפה רצו "לשים סוף לסכסוך" לאחר מותן, אבל עשו טעות מביכה


"יריבות מושבעות". יפה ירקוני ושושנה דמארי | צילומים: סער יעקב, לשכת העיתונות הממשלתית
130

כתב וואלה ניוז יואב איתיאל מדווח על טעות מביכה של עיריית חיפה. בשכונת גבעת זמר החדשה רצו לתת כבוד ליפה ירקוני, מהבולטות שבזמרות ישראל, כלת פרס ישראל לזמר עברי לשנת תשנ"ח (1998), אלא שעל שלטי הרחוב נרשמו בטעות תאריכי ימי חייה דווקא של מי שהציבור ראה תמיד כיריבתה המושבעת, שושנה דמארי, אף היא מהבולטות בזמרות ישראל וכלת פרס ישראל לזמר עברי לשנת תשמ"ח (1988), 10 שנים קודם לכן. ירקוני חיה בין 24 בדצמבר 1925 ל-1 בינואר 2012 ואילו דמארי בין 31 במארס 1923‏ ל-14 בפברואר 2006. על השלטים נכתב שירקוני חיה בין השנים 1923 ל-2006.

בשכונת גבעת זמר, הנבנית בימים אלה, ייקראו כל הרחובות על שמם של זמרים ולהקות ישראליים, אשר חלקם עודם בחיים. לאחרונה נחנך בשכונה "פארק אפי נצר" כהוקרה לפועלו רב השנים של המלחין והיוצר החיפאי, שחגג באותו המעמד יום הולדת 88.

רחוב יפה ירקוני בשכונת גבעת זמר - עם שנת הלידה והפטירה של שושנה דמארי | צילום: יואב איתיאל
רחוב יפה ירקוני בשכונת גבעת זמר – עם שנת הלידה והפטירה של שושנה דמארי | צילום: יואב איתיאל

חבר מועצת העיר ורכז ועדת השמות ניר שובר אמר לכתב וואלה יואב איתיאל: "טעות לעולם חוזרת, וזה קצת מצחיק וכמובן קצת מצער, כי עם הקדשת שמות הרחובות האלה לזמרות הנודעות והאהובות דווקא רצינו ליישב יריבויות ארוכות שנים. בקרן רחוב אחת שמנו את רחוב ירדנה ארזי ורחוב עופרה חזה, ובפינה אחרת, בצמוד את רחוב יפה ירקוני ורחוב שושנה דמארי, שגם היו 'צ'ילבות'. יש אפילו בית אחד שהוא גם ברחוב שושנה דמארי וגם ברחוב יפה ירקוני. העמידו אותנו על הטעות המצערת, והעירייה תדאג לתיקון בהקדם האפשרי".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "הנושא בבדיקה ויטופל בהקדם".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות